دانش و فناوری

هوش مصنوعی جمینای به مرورگر اپرا افزوده می‌شود

کاربران اپرا می‌توانند هر زمان که از دستیار هوش مصنوعی داخلی Aria در این مرورگر استفاده می‌کنند از قابلیت‌های مدل‌های زبان بزرگ (LLM) شرکت OpenAI نیز بهره‌مند باشند. اما اکنون، این شرکت همکاری با گوگل را نیز آغاز کرده است تا مدل‌های هوش مصنوعی جمینای را در آریا ادغام کند.
 
به گزارش ایتنا، بنا بر اعلام اپرا، موتور هوش مصنوعی Composer آن می‌تواند هدف کاربر را بر اساس درخواست وی پردازش کند و سپس تصمیم بگیرد که از کدام مدل برای هر هدف و ماموریت مشخص استفاده نماید.
 
گوگل در سال گذشته که عرضه جمینای را به طور رسمی اعلام کرد این LLM را «تواناترین مدلی که تاکنون ساخته است» نامید. از آن زمان، این شرکت ویژگی‌های مبتنی بر جمینای را در محصولات خود اعلام کرده و ربات چت هوش مصنوعی جمینای را مستقیماً در اندروید گنجاند. اپرا گفت که با مجهز شدن به جمینای، مرورگر آن «اکنون قادر خواهد بود جدیدترین اطلاعات را با عملکرد بالا در اختیار کاربران خود قرار دهد».
 

مشارکت این شرکت با گوگل همچنین برای آریا این امکان را فراهم می‌آورد تا ویژگی‌های آزمایشی جدیدی را به عنوان بخشی از برنامه AI Feature Drop خود ارائه دهد. کاربرانی که نسخه Opera One Developer این مرورگر را دارند می‌توانند یک قابلیت جدید تولید تصویر با مدل Imagen 2 گوگل را به صورت رایگان امتحان کنند – به عنوان مثال، در تصویر بالا، کاربر از آریا خواسته است «تصویری از یک سگ که در تعطیلات در کنار یک ساحل مشغول خوردن نوشیدنی است را بسازد».
 
علاوه بر این، کاربران می‌توانند با استفاده از مدل تبدیل متن به صوت گوگل به پاسخ‌های آریا با لحن محاوره‌ای گوش دهند. اگر همه چیز در طول دوره آزمایشی به خوبی پیش برود، اپرا می‌تواند این قابلیت‌ها را در اختیار عموم قرار دهد، اگرچه بسته به بازخوردهای اولیه کاربران همچنان ممکن است تغییراتی در آن رخ دهد.
 

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا