دانش و فناوری

گوگل به‌خاطر تبعیض جنسیتی باید 1 میلیون دلار به مدیر خود غرامت بپردازد

گوگل در پرونده جدیدی به تبعیض جنسیتی محکوم شده است و حالا باید 1.1 میلیون دلار به «اولکو رو» مدیر Google Cloud که از آن شکایت کرده است، جریمه بپردازد. اولکو رو در شکایت خود مدعی شده بود که گوگل حقوق بیشتری به کارمندان مرد کم‌تجربه‌تر می‌دهد و سپس برای تلافی شکایات او، با ترفیع‌اش موافقت نکرده است.

طبق گزارش بلومبرگ، رو قبل از شروع محاکمه گفته بود که در زمان حضورش در گوگل تحت تأثیر مشکلات و رفتارهای ناعادلانه‌ای قرار گرفته که دلیل آن‌ها جنسیت او بوده است. همچنین ظاهرا گوگل با درخواست او برای ارتقاء به سمت «معاون» موافقت نکرده است تا یک کارمند مرد بدون ارائه درخواست آن را برعهده بگیرد. حتی پس از مطرح‌کردن این شکایت، گوگل مجدداً با ارتقاء شغلی دیگر او مخالفت کرده است.

«اولکو رو»

تبعیض جنسیتی در گوگل؛ موضوعی نه‌چندان تازه و جدید

«کارا گرین»، وکیل رو با ارسال ایمیلی به The Verge توضیح می‌دهد که «حکم صادر‌شده نه‌تنها ادعاهای خانم رو در مورد بدفتاری توسط گو‌گل را تأیید می‌کند»، بلکه این پیام را به همراه دارد که «تبعیض و انتقام در محل کار قابل تحمل نخواهد بود».

بنابراین گرین و رو ادامه‌دهنده راه هزاران کارمند گوگل هستند که سال 2018 اخراج شدند و به‌دنبال اصلاحات در غول موتور جستجو بودند. در آن سال، تحقیقات نیویورک تایمز نشان داده بود که این شرکت به یکی از بنیانگذاران اندروید 90 میلیون دلار داده است در حالی که او با اتهامات تجاوز جنسی در حال ترک گو‌گل بود. همین امر باعث شد تا بیش از 20 هزار کارمند و پیمانکار دست به اعتراض بزنند. به گفته بلومبرگ، شکایت Rowe اولین مورد مربوط به تبعیض جنسیتی است که گو‌گل پس از اعتراضات سال 2018 با آن مواجه شده است. در همان زمان گوگل همچنین به رفتار تبعیض آمیز با زنان باردار شاغل در این شرکت متهم شده بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا