دانش و فناوری

پیکسل فولد، اولین گوشی تاشو گوگل با قیمت 1799 دلار معرفی شد

پس از سال‌ها شایعه، گوگل سرانجام از اولین گوشی تاشو خود با نام «پیکسل فولد» رونمایی کرد. گوشی تاشو 1799 دلاری گوگل که پیش‌فروش آن از امروز آغاز شده قرار است در زمان عرضه در ماه ژوئن (خرداد یا تیرماه) با گلکسی زد فولد 4 سامسونگ رقابت کند.

مشخصات پیکسل فولد

گوشی <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d8%a7%d8%b4%d9%88'>تاشو</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%af%d9%88%da%af%d9%84'>گوگل</a>

هرچند پیکسل فولد در مقایسه با گزارش‌های قبلی کمی گران‌تر است، اما از نظر مشخصات سخت‌افزاری تقریباً همان چیزی است که انتظار داشتیم. این دستگاه دارای یک نمایشگر خارجی 5.8 اینچی و یک نمایشگر داخلی 7.6 اینچی عریض است. هر دو نمایشگر این دستگاه پنل OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR هستند و تفاوت مهم اینکه پنل خارجی کمی روشن‌تر است. (1550 نیت در مقابل 1450 نیت)

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه گوشی‌های تاشو چین و چروک و خط تای وسط نمایشگر آن‌ها است و درباره پیکسل فولد ادعا شده که این دستگاه نسبت به رقیب اصلی خود، یعنی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ، چین و چروک بسیار کمتری دارد.

پیکسل فولد از نظر مشخصات داخلی نیز کاملاً قابل توجه است. این دستگاه از همان پردازنده Tensor 2 موجود در پیکسل 7 و 6 پرو (و همچنین پیکسل 7A و پیکسل تبلت که امروز معرفی شدند) به همراه 12 گیگابایت رم بهره می‌برد. گزینه‌های ذخیره‌سازی دستگاه نیز شامل 256 یا 512 گیگابایت می‌شود، اما هیچ راهی برای افزایش آن وجود ندارد.

گوگل ادعا کرده که باتری تقریباً 4800 میلی آمپر ساعتی پیکسل فولد که به دو سلول تقسیم شده، عمر باتری «بیش از 24 ساعت» را ارائه می‌کند. همچنین این دستگاه را می‌توان با سرعت شارژ سیمی 30 وات شارژ کرد و از شارژ بی‌سیم استاندارد Qi نیز پشتیبانی می‌کند. متأسفانه در جعبه دستگاه هیچ شارژری وجود ندارد.

در حال به‌روزرسانی…

اسپانسر این رویداد دیجیاتو، دیجی‌کالا است؛ «انتخاب از میان ۸ میلیون کالا در دیجی‌کالا»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا