دانش و فناوری

Pixel 8a مقرون به صرفه گوگل سیلیکون به روز شده و دسترسی Gemini را با قیمت 499 دلار ارائه می دهد

به نظر می‌رسد گوگل نمی‌توانست تا I/O هفته آینده صبر کند تا آخرین محصول اضافه شده به خط پیکسل را به نمایش بگذارد. در چند سال گذشته، این شرکت از کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود برای نمایش به‌روزرسانی خط بودجه‌اش استفاده کرده است، اما دقیقاً یک هفته بعد از این رویداد، گوگل پیکسل 8a را معرفی کرد.

وقتی از گوگل در مورد زمان‌بندی سوال پرسیدم، آن‌ها به من گفتند: «این دستگاه خودش است و می‌خواهیم لحظه‌ای به آن بدهیم تا بدرخشد.» آن را برای هر چه ارزش دارد، بگیرید.

این گوشی در واقع از روز سخنرانی اصلی I/O (14 مه) شروع به ارسال می کند، اما پیش فروش از امروز آغاز می شود. این دستگاه همان قیمت اولیه مدل قبلی خود را دارد، یعنی 499 دلار. به‌روزرسانی‌ها نیز همان چیزی است که ما از این به‌روزرسانی‌ها انتظار داریم. در بالای لیست اضافه شدن تراشه Tensor G3 قرار دارد. می‌توانید همه چیز را در مورد آن در بررسی پیکسل 8 اکتبر بخوانید.

گوگل سرعت انتشار خوبی را توسعه داده است و سیلیکون جدیدی را برای دستگاه های پرچمدار معرفی کرده و شش ماه بعد آن را در ردیف بودجه خود قرار داده است. می‌توانید استدلال کنید که چرخش سریع مرز بین دستگاه‌های درجه یک و میان‌رده را محو می‌کند، اما گوگل قصد رقابت با اپل و سامسونگ‌های دنیا را در بخش بیش از 1000 دلاری حصار ندارد (خوب، با دستگاه‌های غیرقابل تاشو). ، حداقل).

نکته قابل توجه دیگر در اینجا اضافه شدن Gemini گوگل است. پلتفرم هوش مصنوعی مولد می تواند به عنوان دستیار پیش فرض دستگاه در هنگام راه اندازی محصول تبدیل شود. با توجه به ماهیت ضربه خورده یا از دست رفته این سیستم های مبتنی بر LLM، بهترین کار این است که Google فعلاً آن را به عنوان یک ویژگی انتخابی نگه می دارد. این پلتفرم می‌تواند یک صندوق ورودی را خلاصه کند و به کاربر در یادداشت‌برداری کمک کند، برای شروع،

با این حال، جای تعجب است که Gemini چقدر زود جایگزین دستیار گوگل خواهد شد. اطلاعات بیشتر در I/O، شاید.

این سیستم برخی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را از خط برتر به ارث خواهد برد، از جمله Audio Magic Erase، که تقریباً همان کاری را که روی قلع می‌گوید انجام می‌دهد و نویز تصادفی ناشی از ضبط را کاهش می‌دهد. سایر ویژگی‌ها عبارتند از: پاک‌کن جادویی، بهترین عکس، ویرایشگر جادویی، صدای واقعی و رفع محو شدن چهره، که همگی با هدف زیباتر کردن عکس‌های شما هستند.

Circle to Search نیز اکنون در دستگاه موجود است. این ویژگی که در ژانویه معرفی شد، به کاربران اجازه می دهد تا با کشیدن دستی یک دایره در اطراف کلمات کلیدی – تقریباً همان چیزی که روی قلع می گوید – جستجوی گوگل را روی کلمات کلیدی انجام دهند.

فراتر از آن، این دستگاه دارای یک صفحه نمایش 6.1 اینچی با وضوح 1080 در 2400 است. روشنایی تطبیقی ​​اکنون با 2000 نیت به اوج خود می رسد. این گوشی دارای یک باتری سخاوتمندانه 4492 میلی آمپر ساعتی است که عمر آن 24 ساعت یا بیشتر از 72 ساعت است، اگر واقعاً می‌خواهید با حالت «بهینه‌سازی باتری فوق‌العاده» بیشترین استفاده را از آن ببرید.

8a دارای یک سیستم دوربین دوگانه در پشت با 64 مگاپیکسل عریض و 13 مگاپیکسل فوق عریض است. سیستم سطح پایه 8 گیگابایت رم و 123 گیگابایت فضای ذخیره سازی باقی می ماند، اگرچه گوگل یک گزینه 245 گیگابایتی اضافه کرده است. گوگل همچنین اعلام کرد که برای اولین بار تبلت پیکسل را به صورت مستقل – بدون هاب – به فروش خواهد رساند.

این محصول به رنگ آبی «خلیج» و سبز قابل توجه «آلوئه» عرضه می‌شود که گوگل آن را به‌عنوان «نسخه محدود» طبقه‌بندی می‌کند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا