دانش و فناوری

در اینجا مجموعه آی پد جدید اپل است

اپل به تازگی دو تبلت رده بالای خود را به روز کرده است: iPad Air و iPad Pro. در حالی که iPad سطح پایه به روز رسانی دریافت نکرد، این شرکت قیمت آن را نیز کاهش داد. و البته، بله، آیپد مینی هنوز در دسترس است.

بنابراین فکر کردیم که فرصت خوبی است تا سری آیپد را بررسی کنیم و بفهمیم چه چیزی آنها را متفاوت می کند. اگر iPad موجود شما آنقدر قدیمی است که دیگر نمی‌توانید آخرین به‌روزرسانی‌ها را برای برنامه‌های مورد علاقه‌تان دریافت کنید، ممکن است به شما کمک کند iPad بعدی خود را انتخاب کنید.

iPad سطح ورودی

آی‌پد نسل دهم که به سادگی «آی‌پد» نامیده می‌شود، در رویداد Let Loose روز سه‌شنبه به‌روزرسانی نشد. اما این تبلت هنوز هم یک تبلت سطح پایه با صفحه نمایش 10.9 اینچی است. سیستم روی یک تراشه A14 Bionic که در ابتدا برای سری آیفون 12 منتشر شد. و یک پورت USB-C. در رنگ های آبی، صورتی، زرد و نقره ای عرضه می شود.

پیش از این، آی‌پد 449 دلار قیمت داشت. اپل اکنون قیمت را به 349 دلار برای حافظه 64 گیگابایتی کاهش می دهد. ارتقا به 256 گیگابایت کمی گران است، زیرا قیمت به 499 دلار می رسد. این همچنین به این معنی است که نسل نهم iPad اکنون از خط تولید خارج شده است.

در اینجا مجموعه آی پد جدید اپل است

اعتبار تصویر: سیب

آی پد ایر

آیپد ایر چیست؟ مرز بین iPad Air و iPad Pro مانند گذشته واضح نیست. اما SVP اپل، Hardware Engineering تلاش کرد تا تعریف کند که iPad Air چیست. او گفت: «آی‌پد ایر برای ارائه ویژگی‌های پیشرفته پیشگام در آی‌پد پرو و ​​در دسترس قرار دادن آنها و حتی قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر طراحی شده است».

به همین دلیل جای تعجب نیست که iPad Air اکنون در دو اندازه صفحه نمایش 11 و 13 اینچی عرضه می شود. اپل اکنون از تراشه M2 خود برای تامین انرژی آی‌پد ایر استفاده می‌کند و دوربین جلو را طوری جابجا کرده است که اکنون در امتداد لبه منظره تبلت قرار دارد.

آیپد ایر 11 اینچی از 599 دلار و مدل 13 اینچی از 799 دلار شروع می شود. اگر مدلی را انتخاب کنید که از اتصال سلولی پشتیبانی می‌کند یا اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی بیشتری اضافه کنید، خیلی سریع اضافه می‌شود.

اعتبار تصویر: سیب

آیپد پرو

همانطور که از نام آن پیداست، آیپد پرو بهترین اجزای موجود را در حال حاضر بسته بندی می کند. و آیپد پرو جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست، زیرا اکنون دارای صفحه نمایش OLED و تراشه جدید M4 است.

در اصل، همه چیز در iPad Pro بهتر است. چهار بلندگو، یک اسکنر لیدار، یک فلاش تطبیقی ​​جدید و یک پورت USB-C وجود دارد که از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کند.

این همچنین یک دستگاه گران قیمت است: iPad Pro از 999 دلار برای مدل 11 اینچی شروع می شود. نسخه 13 اینچی 1299 دلار قیمت دارد. و آی‌پد پرو همراه با کیبورد یا مداد در جعبه عرضه نمی‌شود، بنابراین اغلب بیشتر از قیمت مک‌بوک ایر پرداخت می‌کنید.

آی پد مینی

اپل اصلاً به آی‌پد مینی اشاره نکرد، اما هنوز اینجاست. با صفحه نمایش 8.3 اینچی، این دستگاه بزرگتر از یک گوشی هوشمند است اما کوچکتر از چیزی است که مردم معمولاً iPad می نامند.

به‌روزرسانی تراشه در روز سه‌شنبه خوب بود، اما حداقل آی‌پد مینی در خط تولید باقی می‌ماند.

مداد و کیبورد

اکنون، اینجاست که قضیه کمی پیچیده می‌شود: برخی لوازم جانبی با برخی از مدل‌های iPad کار می‌کنند اما با برخی دیگر نه.

بیایید با مداد شروع کنیم. اکنون همه آیپدها از مداد پشتیبانی می کنند. اپل یک مداد اپل USB-C پایه ۷۹ دلاری را می‌فروشد که با همه مدل‌ها کار می‌کند و ارزان‌ترین گزینه است. این می تواند به صورت مغناطیسی به تبلت متصل شود، اما هر از چند گاهی باید از کابل USB-C برای شارژ آن استفاده کنید.

اعتبار تصویر: سیب

iPad سطح مبتدی همچنین از نسل اول Pencil با یک دانگل (که به صورت مغناطیسی به تبلت متصل نمی شود) پشتیبانی می کند. اما اگر یکی ندارید، باید مداد اصلی USB-C Apple Pencil را انتخاب کنید.

اگر آی‌پد مینی دارید، می‌توانید یک اپل پنسل نسل دوم ۱۲۹ دلاری نیز بخرید. نکته خوب در مورد این یکی این است که از جفت شدن و شارژ بی سیم و همچنین یک میانبر دوبار برای تغییر ابزارها پشتیبانی می کند.

و اگر قصد خرید یک آیپد ایر یا آیپد پرو کاملاً جدید را دارید، اپل اساساً نسل دوم اپل پنسیل را به روز کرد و آن را به اپل پنسیل پرو تغییر نام داد. هنوز هم 129 دلار قیمت دارد، اما چند ویژگی کیفیت زندگی را اضافه می کند، مانند توانایی باز کردن یک پالت ابزار با استفاده از مداد.

در مورد صفحه کلید، کمی ساده تر است زیرا هر مدل صفحه کلید جادویی خود را دارد. طراحی Magic Keyboard Folio برای iPad سطح پایه به خوبی صفحه کلیدی نیست که می توانید با iPad Air یا iPad Pro تهیه کنید – این صفحه کلید اساساً یک کاور صفحه کلید 249 دلاری است.

برای iPad Air و iPad Pro، قیمت صفحه کلید به اندازه iPad بستگی دارد. Magic Keyboard برای مدل های 11 اینچی 299 دلار قیمت دارد در حالی که Magic Keyboard برای مدل های 13 اینچی 349 دلار قیمت دارد.

البته، اگر قصد تایپ اسناد طولانی بر روی iPad خود ندارید، می توانید فقط یک Smart Folio برای محافظت از نمایشگر تهیه کنید و از آن به عنوان پایه استفاده کنید. تطبیق پذیری اکوسیستم آی پد آن را نسبت به لپ تاپ انعطاف پذیرتر می کند.

درباره رویداد اپل در سال 2024 بیشتر بخوانید

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا