دانش و فناوری

چگونه می‌توان ریلز اینستاگرام ساخت؟

سال 2020 اینستاگرام قابلیت جدیدی با نام ریلز (Reels) را به کاربران خود معرفی کرد که تاکنون عامل رشد بسیاری از کسب‌و‌کارهای آنلاین بوده است. در این مطلب دیجیاتو می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که «ریلز اینستاگرام چیست» و به تمام سؤالات شما درباره یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام پاسخ دهیم.

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلزهای اینستاگرام اساساً ویدیوهای کوتاهی هستند که مدت زمان آن‌ها می‌تواند تا 90 ثانیه طول بکشد. همان‌طور که گفتیم، reels اینستاگرام از همان ابتدا به برندها و تولیدکنندگان محتوا کمک کرده است تا برند شخصی یا کسب‌و‌کار خود را ارتقاء دهند و خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

بااین‌حال، پیداکردن یک استراتژی مناسب برای ریلزها و یادگیری نحوه استفاده از تمام ویژگی‌های مختلف آن‌ها کار چندان آسانی نیست.

چگونه ریلز را در قسمت پست ها بگذاریم

اگر فکر می‌کنید برای ارسال اولین ریلز خود آماده هستید، در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک reels اینستاگرام مناسب را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

ابتدا باید به پروفایل خود مراجعه کنید و روی آیکون «+» در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس گزینه Reel را انتخاب کنید. البته ممکن است گزینه ارسال پست جدید در نوار پایین صفحه نیز برای شما نمایش داده شود.

همان‌طور که احتمالاً بدانید، راه‌های زیادی برای ارسال یک ریلز وجود دارد. ساده‌ترین راه استفاده از دوربین گوشی است. در صفحه reels جدید اینستاگرام روی گزینه Camera ضربه بزنید تا دوربین گوشی برای شما باز شود و بتوانید ویدیو مدنظر خود را ضبط کنید.

در بین گزینه‌های بالا، Draft شامل ویدیوهای ذخیره شما می‌شود و از طریق Templates می‌توانید به قالب‌های از پیش ساخته‌شده توسط کاربران دسترسی پیدا کنید. اگر گزینه Made for you را انتخاب کنید نیز اینستاگرام به‌طور خودکار ویدیویی براساس فایل‌های داخل گوشی شما تولید می‌کند.

در هنگام استفاده از دوربین افکت‌های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارند که از آن‌ها می‌توانید استفاده کنید. همچنین ابزارهایی مانند اضافه‌کردن موزیک (بسته به موقعیت مکانی کاربر)، تنظیم مدت زمان ویدیو و حتی Green screen وجود دارد که از طریق آن می‌توانید در ویدیوهای خود از پیش‌زمینه‌های متفاوتی استفاده کنید.

پس از ضبط ویدیو موردنظر خود، با انتخاب گزینه Edit Video می‌توانید ویدیو خود را با اضافه‌کردن متن، صدا، تنظیم صدا ویرایش کنید. با انتخاب گزینه Next نیز وارد بخش نهایی ساخت یک ریلز جدید در اینستاگرام می‌رسید که در آن می‌توانید گزینه‌هایی ازجمله کاور ویدیو را انتخاب کنید یا دیگران را روی آن تگ کنید.

برخلاف استوری‌های اینستاگرام، راهی وجود ندارد که بتوانید ببینید چه افرادی ریلز شما را مشاهده کرده‌اند. بااین‌حال، فهرست افرادی که آن‌ها را لایک کرده‌اند در دسترس شما قرار می‌گیرد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که با انتخاب گزینه Hide likes که در منوی Manage هر پست وجود دارد، می‌توانید نمایش تعداد لایک پست و ریلزهای خود را متوقف کنید. مانند تصویر زیر:

توضیحات مربوط به ساخت reels اینستاگرام

درست مانند استوری‌ها، ریلزهای اینستاگرام نیز باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که بتوان آن‌ها را به‌صورت عمودی، تمام صفحه و روی موبایل تماشا کرد. بنابراین برای طراحی آن‌ها باید به چند نکته اساسی و مهم توجه داشته باشیم.

اندازه و نسبت ابعاد ریلزهای اینستاگرام

  • Reels اینستاگرامی که می‌خواهید بسازید باید نسبت ابعاد 9:16 داشته باشد.

ابعاد ریلزهای اینستاگرام

  • ابعاد ریلزهای اینستاگرام 1080 پیکسل در 1920 پیکسل تعیین شده‌اند.

مدت زمان ریلزهای اینستاگرام

  • ریلزهای اینستاگرام می‌توانند حداکثر 90 ثانیه زمان داشته باشد.

مشخصات کاور ریلزهای اینستاگرام

  • مانند ریلزهای اینستاگرام، عکس کاور Reels شما نیز باید دارای نسبت ابعاد 9:16 و 1080 پیکسل در 1920 پیکسل باشد.

برای کپشن ریلزهای اینستاگرام از چند کلمه می‌توان استفاده کرد؟

  • برای کپشن‌ ریلزهای اینستاگرام می‌توانید از حداکثر 2.2 هزار کاراکتر استفاده کنید.

نحوه استفاده از آمارهای ریلز اینستاگرام

همان‌طور که در ابتدای مطلب «ریلز اینستاگرام چیست» گفتیم، این قابلیت نقش زیادی در توسعه کسب‌وکار و رشد صفحه شخصی شما خواهد داشت. بنابراین، برای افزایش فالوورها، تعامل و فروش خود در این پلتفرم، نیاز است تا ابزارهایی برای تجزیه‌وتحلیل ریلزهای خود کمک بگیرید.

به سه روش می‌توان آمار ریلزهای خود را بررسی کرد:

  • آمار مربوط به هر پست
  • بخش Instagram Insights
  • استفاده از ابزارهای شخص ثالث

برای مشاهده عملکرد هر یک از ریلزهای خود در اینستاگرام، ابتدا باید ریلز مربوط را باز کنید و سپس روی گزینه «View insights» در گوشه سمت چپ پایین پلتفرم ضربه بزنید.

در این بخش، می‌توانید برخی از آمار مربوط به ریلز خود ازجمله حساب‌هایی که آن را دیده‌اند، میزان بازدیدها، افرادی که آن را ذخیره کرده‌اند، زمان تماشا، میزان تعاملات آن و موارد دیگری را مشاهده کنید.

همچنین برای بررسی عملکرد کلی ریلزهای خود، می‌توانید از طریق پروفایل وارد بخش Insights شوید. در این بخش می‌توانید عملکرد کلی ریلزهای خود در کنار یکدیگر را مشاهده کنید و آن‌ها را براساس مواردی ازجمله نظرات، لایک‌ها و تعاملات تنظیم کنید.

از ابزارهای شخص ثالث که معمولاً رایگان نیستند نیز می‌توانید برای بررسی آمار پست‌های خود استفاده کنید. ازجمله آن‌ها می‌توان به مواردی از جمله Later اشاره کرد.

چند نکته برای ساخت یک ریلز بهتر در اینستاگرام

درنهایت، به چند نکته کوتاه اشاره می‌کنیم که برای ساخت یک ریلز بهتر است آن‌ها را در نظر داشته باشید.

اکثر افراد ویدیوها را در اینستاگرام بدون صدا تماشا می‌کنند، بنابراین بهتر است روی ویدیوهای خود از متن‌های توضیحی و کپشن استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت، هنگام ارسال ریلز جدید، از بین استیکرها گزینه Captions را انتخاب کنید. البته این قابلیت درحال‌حاضر از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و برای ساخت زیرنویس ویدیو می‌توانید از ابزار هوش مصنوعی Captions کمک بگیرید.

نکته دیگر اینکه درست مانند تیک تاک، ترندهای مربوط به ریلزهای اینستاگرام نیز همیشه درحال تغییر هستند، بنابراین بهتر است برای ساخت ریلز خود از ترندهای جدید اینستاگرام آگاه باشید.

هشتگ‌ها از قدیم بخشی جداناپذیر از شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند که همچنان نیز راهی برای دیده‌شدن حساب‌ها محسوب می‌شود. در ریلزهای خود نیز می‌توانید از 3 تا 5 هشتگ استفاده کنید تا الگوریتم اینستاگرام بهتر بتواند محتوای شما را درک کند و آن را به کاربران پیشنهاد کند.

سؤالات متداول

ریلز اینستاگرام چیست؟

به زبان ساده، ریلز ویدیو حداکثر 90 ثانیه‌ای است که می‌توانید آن را در پروفایل اینستاگرام خود منتشر کنید.

reels اینستاگرام در چه زمینه‌ای کاربرد دارد؟

ریلزها و ویدیوهای اینستاگرام تا حد زیادی می‌توانند باعث رشد کسب‌وکار و صفحه شخصی کاربران شوند.

مدت زمان ریلزهای اینستاگرام چه‌قدر است؟

ریلزهای اینستاگرام تا 90 ثانیه می‌توانند طول بکشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا