دانش و فناوری

ماجرای اجبار خرید تارا V1 پلاس برای متقاضیان اولویت زمستان چیست؟

درحالی‌که متقاضیان اولویت بهار، تابستان و پاییز بدون هیچ مشکل یا پرداخت هزینه سنگینی موفق به تسویه‌حساب و تحویل خودروهای تارا شده‌اند، متقاضیان زمستان به‌تازگی پیامکی را مبنی بر اجبار خرید تارا V1 پلاس دریافت کرده‌اند.

نخستین طرح جامع عرضه خودرو در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و متقاضیان بسیاری برای خرید تارا دستی ۵ دنده ثبت‌نام کردند. پس از انجام قرعه‌کشی، اولویت متقاضیان برای تحویل خودرو مشخص شد و خودروها به‌ترتیب اولویت‌بندی درحال تحویل هستند. بااین‌حال، متقاضیان با اولویت زمستان به‌تازگی پیامکی را از سوی ایران‌خودرو دریافت کرده‌اند که ضمن دعوت به تسویه‌حساب، به اطلاع آن‌ها رسانده که قرار است به‌جای تارا دستی ۵ دنده، مدل جدیدتر این خودرو را تحویل بگیرند؛ آن‌هم با قیمتی بیشتر از مدل اصلی.

مدل جدیدتر تارا با نام تارا V1 پلاس به بهانه پیروی از استانداردهای ۸۵گانه به امکاناتی همچون آنتن باله‌کوسه‌ای، دوربین عقب، سنسور عقب، موبایل باکس، گیربکس ۶ سرعته، چراغ خوشامدگویی و… مجهز است و بهای آن نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان گران‌تر از تارا دستی ۵ دنده برای متقاضیان اولویت زمستان تمام می‌شود.

اجبار خرید تارا V1 پلاس با ۲۰۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت اعلام‌شده در اسفندماه، موجی از نارضایتی و انتقاد را به‌همراه داشته است؛ مخصوصاً با توجه به اینکه اولویت پاییزی‌ها امکانات فوق را با پرداخت ۴۰ میلیون تومان بیشتر تقبل کرده‌اند و این مبلغ به‌یک‌باره برای اولویت زمستانی‌ها ۵ برابر شده است!

متقاضیان اولویت زمستانی با ثبت پویشی با عنوان «درخواست عدم تغییر خودروی تارا V1 به پلاس با اولویت تحویل زمستان» از ایران‌خودرو خواسته‌اند خلاف وعده عمل نکند و همان خودروی اعلام‌شده در اسفندماه را به آن‌ها تحویل دهد. درعوض برای فروش تارا V1 پلاس، طرح جدیدی برگزار کرده و مجدداً نام‌نویسی کند. حال باید دید خودروساز دولتی تا چه اندازه به نظر مشتریان خود و اعطای حق مسلم آن‌ها احترام می‌گذارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا