دانش و فناوری

خودروسازی ایلیا از کراس‌اوور VGV U75 Plus در مشهد رونمایی کرد + عکس

صنایع خودروسازی ایلیا در نمایشگاه خودرو مشهد، از محصول جدید خود یعنی کراس‌اوور VGV U75 Plus رونمایی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور متوسط محسوب می‌شود و برخلاف دیگر محصول این شرکت، برای استفاده خانوادگی و جاده‌ای مناسب است. این خودرو رقیب مستقیم تیگو 8 پرو در بازار ایران خواهد بود.

نگاه اولیه

VGV U75 Plus محصولی از شرکت سینوتراک چین است که در زمینه تولید خودروهای تجاری فعالیت می‌کند. مصرف‌کنندگان ایرانی این برند را با کشنده‌های هوو به خاطر دارند. سینوتراک از مدتی پیش وارد حوزه تولید خودروهای سبک شد که حاصل این تصمیم، چند پیکاپ و کراس‌اوور بوده است. از بین تمامی محصولات سبک سینوتراک، اکنون VGV U75 Plus به بازار ایران رسیده است.

VGV U75 Plus

سبک طراحی VGV U75 Plus نسبت به دیگر کراس‌اوورهای چینی بازار، ساده‌تر و معقول‌تر است. بنابراین از هیجانات طراحی و همچنین خطوط فانتزی اثر کمتری در آن مشاهده می‌شود. همین عامل باعث می‌شود تا وی جی وی U75 پلاس را یک کراس‌اوور خانوادگی قلمداد کنیم. البته در نمای داخلی، ظاهر جذابی را از این خودرو می‌بینیم. نمایشگر موسوم به تسلایی در کابین این خودرو نصب شده است. همچنین کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کابین این خودرو قابل قبول ارزیابی می‌شود و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

مشخصات فنی VGV U75 Plus

در بخش فنی، VGV U75 Plus به پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه حداکثر 224 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را وی جی وی U75‌ پلاس برعهده دارد.

وی جی وی U75‌ پلاس

بنابراین از نظر مشخصات فنی، VGV U75 Plus می‌تواند با تیگو 8 پرومکس نیز رقابت کند. با این حال کراس‌اوور سینوتراک تک دیفرانسیل است که این مساله به طور همزمان مزیت و عیب محسوب می‌شود. توانایی‌های حرکتی این خودرو به دلیل سیستم تک دیفرانسیل آن محدود است. با این حال بهره‌مندی از سیستم تک دیفرانسیل باعث کاهش استهلاک خودرو در بلندمدت خواهد شد.

وی جی وی U75‌ پلاس

وزن کراس‌اوور VGV‌ حدود 1.7 تن است که با موتور دولیتری توربوشارژر، شتاب صفر تا صد رسمی 8.2 ثانیه‌ای برای آن ثبت می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی وی جی وی U75‌ پلاس نیز معادل 8.3 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است. پیشرانه این کراس‌اوور به استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 مجهز است، از این رو برای پر کردن باک 58 لیتری آن به سوخت باکیفیت نیاز دارید.

امکانات و تجهیزات

VGV U75 Plus یک کراس‌اوور متوسط است و چینی‌ها به طور معمول امکانات قابل قبولی را در این خودروها لحاظ می‌کنند. چهار الی شش کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری از جمله آپشن‌های ایمنی این خودرو هستند. همچنین تیپ فول آپشن این خودرو به سامانه‌های خودران سطح دوم شامل کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط و سیستم هشدار برخورد از جلو مجهز خواهد بود.

VGV U75 Plus

فرمان برقی، تریم چرمی کابین و فرمان، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، پنل ابزار دیجیتال، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، سانروف و سقف پانوراما، دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه و حالات رانندگی مختلف از جمله تجهیزات رفاهی این خودرو هستند.

قیمت VGV U75 Plus در چین حدود 21 الی 22 هزار دلار است، بنابراین این خودرو با قیمتی بیش از 1.5 میلیارد تومان به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. در صورتی که خودروسازی ایلیا بتواند وی جی وی U75 پلاس را با قیمتی کمتر از تیگو 8 پرو به بازار عرضه کند، این خودرو قادر است تا محصول مدیران خودرو را به چالش بکشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا