دانش و فناوری

مشخصات تویوتا کرولا وارداتی منتشر شد + جدول

پس از هشت ماه، بالاخره سامانه یکپارچه باز شد تا مشتریان از بین چند خودرو وارداتی، محصول مدنظر خود را انتخاب کنند. اکنون مشخصات تویوتا کرولا جدید و دیگر خودروهای وارداتی نیز در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. حضور تویوتا کرولا در این لیست باعث ایجاد هیجان شده است و بسیاری به عرضه خودروهای مشهور در کلاس جهانی امیدوار شده‌اند.

مشخصات تویوتا کرولا، غافلگیری واردات

تا پیش از اعلام لیست خودروهای وارداتی، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که تویوتا کرولا در این لیست قرار داشته باشد، بااین‌حال سدان کوچک و پرفروش تویوتا توسط معین موتور در بین خودروهای جدید وارداتی قرار گرفت.

درحال‌حاضر نسل دوازدهم تویوتا کرولا روی خط تولید قرار دارد و همین نسخه نیز به بازار ایران وارد شده است. این نسل از سال 2018 به بازار جهانی عرضه شده و اکنون در میانه عمر خود به‌سر می‌برد. نسل‌های پیشین تویوتا کرولا نیز در بازه‌های زمانی مختلف به بازار ایران عرضه شده‌اند، ازاین‌رو کرولا شهرت خوبی بین مصرف‌کنندگان ایرانی دارد.

به‌دلیل محدودیت‌های واردات، یکی از نسخه‌های نه‌چندان قدرتمند تویوتا کرولا را در ایران شاهد هستیم. نسخه‌های وارداتی به ایران از موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر بهره می‌برند که حداکثر 116 اسب‌بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.

به‌‌خاطر وجود توربوشارژر، حداکثر قدرت و گشتاور خودرو در بین دورهای 1500 الی 4000 دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. روغن موتور مناسب این پیشرانه 0w20 و 5w30 هستند. همچنین طبق انتظار ما از تویوتا،‌ این پیشرانه به سیستم زنجیرتایم مجهز است و دوام بیشتری در بلندمدت دارد.

مشخصات <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7'>تویوتا</a> کرولا وارداتی

این نسخه از تویوتا کرولا با گیربکس شش‌سرعته دستی و اتوماتیک CVT عرضه می‌شود که نسخه‌های واردشده به ایران از نوع اتوماتیک هستند. مصرف سوخت ترکیبی 5.6 لیتر در صد کیلومتر، حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 12 ثانیه دیگر مشخصات تویوتا کرولا را تشکیل می‌دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا