دانش و فناوری

هند از احزاب سیاسی می خواهد از استفاده از دیپ فیک در مبارزات انتخاباتی خودداری کنند

کمیسیون انتخابات هند توصیه ای به همه احزاب سیاسی صادر کرده است و از آنها خواسته است که از استفاده از دیپ فیک و سایر اشکال اطلاعات نادرست در پست های رسانه های اجتماعی خود در طول انتخابات عمومی جاری در این کشور خودداری کنند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که نهاد قانون اساسی به دلیل انجام ندادن کافی برای مبارزه با چنین کمپین هایی در پرجمعیت ترین کشور جهان با انتقاد مواجه شد.

این توصیه که روز دوشنبه (PDF) منتشر شد، از احزاب سیاسی می‌خواهد که هر گونه صوتی یا ویدیوی دیپ فیک را ظرف سه ساعت پس از آگاهی از وجود آن حذف کنند. همچنین به احزاب توصیه می شود افراد مسئول ایجاد محتوای دستکاری شده را شناسایی و به آنها هشدار دهند. اقدام کمیسیون انتخابات به دنبال حکم دادگاه عالی دهلی است که از این نهاد خواسته است پس از طرح این موضوع در یک دادخواست، موضوع را حل و فصل کند.

هند، خانه بیش از 1.5 میلیارد نفر، انتخابات عمومی خود را در 19 آوریل آغاز کرد و روند رای گیری قرار است در 1 ژوئن به پایان برسد.

نخست وزیر نارندرا مودی اواخر ماه گذشته از استفاده از صداهای جعلی برای نشان دادن اظهاراتی به رهبران که «هرگز حتی فکرش را هم نمی کردند» شکایت کرد و مدعی شد که این بخشی از توطئه ای است که برای ایجاد تنش در جامعه طراحی شده است.

پلیس هند حداقل شش نفر از تیم‌های رسانه‌های اجتماعی کنگره ملی هند، بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون این کشور را به دلیل پخش ویدیویی جعلی که نشان می‌دهد وزیر کشور آمیت‌شاه اظهاراتی را نشان می‌دهد که ادعا می‌کند هرگز انجام نداده است، دستگیر کرده است.

هند چندین ماه است که در مورد استفاده و گسترش دیپ فیک ها دست و پنجه نرم می کند. Ashwini Vaishnaw، وزیر فناوری اطلاعات هند، در ماه نوامبر با شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی، از جمله متا و گوگل، ملاقات کرد و به اجماع رسید که مقررات لازم برای مبارزه با گسترش ویدیوهای دیپ‌فیک و همچنین برنامه‌هایی که ایجاد آن‌ها را تسهیل می‌کنند، لازم است.

یکی دیگر از وزیران فناوری اطلاعات در ماه ژانویه به شرکت‌های فناوری هشدار داد که اگر اقدامات فعالی را علیه ویدیوهای دیپ‌فیک انجام ندهند، مجازات‌های شدیدی از جمله ممنوعیت‌ها را اعمال کنند. این کشور هنوز پیش نویس مقررات خود را در مورد دیپ فیک ها به قانون تبدیل نکرده است.

کمیسیون انتخابات روز دوشنبه گفت که «مکرراً» به احزاب سیاسی و رهبران آنها دستور داده است تا «آرام و حداکثر خویشتنداری را در تبلیغات عمومی حفظ کنند».

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا