دانش و فناوری

چگونه اقدام به رفع ریپورت در اینستاگرام کنیم؟

ریپورت در اینستاگرام یکی از قابلیت‌هایی است که به منظور حفظ امنیت و ایجاد فضای سالم در این شبکه اجتماعی درنظر گرفته شده است؛ اما گاهی اوقات ممکن است برای کاربران مشکل‌ساز شود و دسترسی آنها به امکانات مهم از جمله به‌ اشتراک‌گذاری پست و استوری را محدود کند. البته روش‌های گوناگونی برای رفع ریپورت اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

ریپورت در اینستاگرام به چه معنی است؟

ساسپند شدن، بن شدن و ریپورت در اینستاگرام معمولاً به مفاهیم یکسانی اشاره دارند که در این حالت،‌ اینستاگرام به دلیل مشکوک شدن به حساب کاربری یا عدم رعایت قوانین توسط اکانت، اقدام به جلوگیری از دسترسی به آن یا محدود کردن فعالیت‌ها می‌کند. البته در اغلب موارد، این حالت قابل برگشت است و کاربران با طی کردن برخی مسیرها می‌توانند دوباره به اکانت خود دسترسی داشته باشند یا از امکانات غیرفعال شده مثل به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو یا دنبال کردن دیگر افراد، بهره‌مند شوند. گاهی اوقات ممکن است به دلیل گزارش‌های ثبت شده توسط دیگر افراد، اکانت شما غیرفعال شده باشد که مربوط به انتشار پست یا استوری‌های حساسیت برانگیز یا ثبت کامنت‌های توهین‌آمیز می‌شود.


  • جعبه ابزار: 15 اپلیکیشن برتر برای ساخت استوری‌های جذاب در اینستاگرام

دلایل ریپورت در اینستاگرام

اطلاع از دلایل وقوع ریپورت در اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا موجب می‌شود تا کاربران در آینده از بروز چنین خطاهایی جلوگیری کنند و دیگر نیازی به رفع ریپورت اینستاگرام مجدد نداشته باشند. شایان ذکر است که اگر ریپورت شدن حساب کاربری چندین مرتبه صورت بگیرد، دسترسی دوباره به آن کمی دشوارتر از گذشته خواهد شد؛ به همین دلیل بهتر است تا جای ممکن از بروز چنین رخدادی جلوگیری به عمل آورید.

به اشتراک‌گذاری محتوای آزاردهنده یا نامناسب، از مهم‌ترین دلایلی است که موجب ریپورت در اینستاگرام می‌شود. حتی اگر گزارشی توسط دیگر کاربران ثبت نشود، الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی می‌توانند چنین عکس‌ها و ویدئوهایی را به شکل خودکار تشخیص دهند و پس از بررسی ناظران، اکانت از دسترس کاربر خارج گردد. در نتیجه بهتر است از به اشتراک‌گذاری محتوای حساس از جمله تصاویر یا ویدئوهای حاوی خون، خشونت یا توهین، اکیداً خودداری کنید.

اسپم و ثبت محتوای تکراری، موجب می‌شود تا اینستاگرام، اکانت شما را به عنوان یک بات تشخیص دهد. طبق قوانین این شبکه اجتماعی، استفاده از ابزارهای اتوماسیون مخصوصاً به منظور جذب خودکار دنبال‌کننده، خلاف مقررات است و اگر به چنین رفتاری مشکوک شوند، دسترسی به اکانت قطع خواهد شد. ثبت کامنت‌های تکراری در زیر پست‌ها، به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوهای یکسان و دنبال‌کردن تعداد زیادی حساب کاربری در زمان کوتاه، از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند اکانت شما به عنوان بات تشخیص داده شود؛ پس از انجام چنین کارهایی دوری کنید.

به اشتراک‌گذاری محتوای شامل قانون کپی‌رایت نیز می‌تواند موجب ریپورت در اینستاگرام شود. این محتوا می‌تواند موسیقی، تصویر یا ویدئو باشد و معمولاً به شکل خودکار توسط اینستاگرام تشخیص داده می‌شود؛ بدون آنکه صاحب اثر نیازی به ثبت شکایت داشته باشد. البته در مواردی هم اگر صاحب اصلی اثر اقدام به ریپورت کردن پست یا استوری شما کند، اینستاگرام اقدام هشدار دادن به کاربر می‌کند و در صورتی که دوباره این کار تکرار شود،‌ اکانت را بن خواهد کرد.

چگونه اقدام به رفع ریپورت در اینستاگرام کنیم؟

دلایل متعدد دیگری برای ریپورت در اینستاگرام وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی یا ساخت اکانت جعلی به نام افراد دیگر اشاره کرد. متاسفانه پس از توقف دسترسی به اکانت، معمولاً دلیل آن برای کاربر نمایش داده نمی‌شود؛ در نتیجه بهتر است با پیشگیری از بروز این اتفاق، دردسر کمتری را متحمل شود.

رفع ریپورت اینستاگرام

اگر برای بار اول دچار ریپورت در اینستاگرام شده باشید، معمولاً نیازی به انجام کار خاصی وجود ندارد و پس از گذشت چند سایت یا حداکثر چند روز، حساب کاربری شما به حالت قبلی باز خواهد گشت. اگر با این وجود همچنان دچار مشکل در دسترسی به اکانت خود هستید، می‌توانید از راهکارهای گفته شده در پایین، استفاده نمایید.

ثبت درخواست پشتیبانی، بهترین و موثرترین راه برای رفع ریپورت اینستاگرام به شمار می‌رود. به این منظور می‌توانید در اپلیکیشن اینستاگرام پس از نمایش خطای ورود به اکانت روی گزینه Learn More بزنید و سپس در بخش Help Center گزینه Contact Us یا Tell Us را انتخاب نمایید. البته توصیه می‌شود این کار را از طریق مرورگر گوشی یا کامپیوتر انجام دهید. برای ورود به صفحه درخواست پشتیبانی اینستاگرام، می‌توانید روی این لینک کلیک کنید. در ادامه متن رفع ریپورت اینستاگرام زیر را بنویسید و حتماً روبه‌روی قسمت Username آی‌دی خود را وارد کنید. در صورت علاقه برای دریافت جزئیات بیشتر نیز بهتر است ایمیل و شماره متصل به اکانت خود را در بخش‌های مربوطه وارد کنید.

Dear Instagram Support team
My account has been suspended for some unknown reasons that I believe there’s a mistake. I Haven’t done anything against the rules like spamming or bothering other users. Please help me to solve this problem.
My account ID:
My number:
My Email address:
Best regards

اگر می‌توانید وارد اکانت خود شوید، برای ارسال پیام ابتدا به بخش Settings بروید و سپس گزینه Help را انتخاب نمایید. در ادامه روی گزینه Report a problem بزنید و پس از وارد کردن متن نوشته شده در بالا، گزینه Submit را انتخاب نمایید.


  • با بهترین ربات‌ها برای افزایش خودکار دنبال کنندگان صفحات اینستاگرام آشنا شوید

تغییر رمز عبور حساب کاربری، عوض کردن بایوی پروفایل و استفاده از سایر ابزارهای تغییر آی‌پی،‌ دیگر روش‌هایی هستند که می‌توانند به رفع ریپورت اینستاگرام کمک کنند. درنظر داشته باشید که اگر حساب کاربری شما به دلیل اسپم مسدود شده باشد، بهتر است تمامی ابزارهای جانبی و افزونه‌های متصل به اکانت خود را غیرفعال کنید. همچنین توصیه می‌شود برای ورود به اکانت، از آی‌پی یک کشور ثابت بهره بگیرید تا به عنوان ورود غیرمجاز تشخیص داده نشود.

جمع‌بندی

رفع ریپورت اینستاگرام به روش‌های متعددی از جمله ارسال پیام به تیم پشتیبانی این شبکه اجتماعی ممکن است؛ اما توصیه می‌شود با رعایت قوانین و نکات گفته شده در این مطلب، از وقوع چنین رخدادی جلوگیری کنید تا دردسر کمتری متحمل شوید.

سوالات متداول کاربران

آیا رفع ریپورتی اینستاگرام امکان‌پذیر است؟

بله؛ با روش‌های مختلفی می‌توانید اقدام به رفع ریپورت اینستاگرام اکانت خود کنید.

از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم؟

اگر از درستی رمز عبور خود مطمئن هستید اما همچنان هنگام ورود با خطا مواجه می‌شوید یا امکان به اشتراک‌گذاری محتوا، لایک و کامنت را دیگر ندارید، اکانت شما ساسپند شده است.

چگونه از رستریکت اینستاگرام خارج شویم؟

با گذشت زمان یا ارسال متن انگلیسی رفع ریپورت اینستاگرام، می‌توانید اقدام به رفع ریپورت اینستاگرام نمایید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا