دانش و فناوری

قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد iOS 18 احتمالاً اختیاری خواهند بود

به گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود اپل قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی را در iOS 18 و سایر سیستم‌عامل‌های خود به‌عنوان یک سرویس اختیاری ارائه دهد تا کاربران در صورت تمایل از این قابلیت‌ها استفاده نکنند. همچنین احتمال دارد چند مدل هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار گیرد.

براساس گزارش «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل ممکن است در نهایت چند چت‌بات شخص ثالث را در سیستم عامل جدید خود ارائه دهد. اپل با OpenAI به توافق رسیده است تا فناوری ChatGPT را در iOS 18 ادغام کند. همچنین به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها درحال مذاکره با گوگل برای گنجاندن جمینای در این سیستم‌عامل هستند.

هوش مصنوعی مولد در iOS 18 اپل

به‌طورکلی احتمال دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد در iOS 18 انتخابی باشند؛ بدین صورت که کاربران می‌توانند از میان مدل‌های مختلف یکی را انتخاب و یا اینکه این قابلیت‌ها را غیرفعال کنند. انتظار می‌رود هفته آینده در کنفرانس WWDC، اپل از قابلیت‌های هوش مصنوعی سیستم‌عامل‌های خود پرده بردارد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد iOS 18 احتمالاً اختیاری خواهند بود

همچنین گزارش‌های تازه ادعا می‌کنند که اپل از هوش مصنوعی صرفاً در چت‌بات‌ها بهره نخواهد برد و قصد دارد از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) برای قدرت‌بخشیدن به دستگاه‌های رباتیک – که ظاهراً مخفیانه درحال توسعه هستند – استفاده کند. به‌گفته منابع آگاه، این دستگاه‌ها شامل یک بازوی رباتیک رومیزی و همچنین یک ربات متحرک هستند که می‌توانند به کاربران در انجام کارهای روزمره کمک کنند.

از سویی احتمال دارد اپل قابلیت‌های صوتی سیری را با هوش مصنوعی بهبود ببخشد تا این دستیار دیجیتال مکالمه واقعی‌تری با کاربر داشته باشد و یا به او در موارد مختلف کمک کند، رویکردی که ظاهراً اپل آن را «هوش فعال» نامیده است. بااین‌حال طبق شایعات، اپل احتمالاً این قابلیت‌ها را در آپدیت اصلی iOS 18 عرضه نخواهد کرد و آن‌ها را به‌عنوان آپدیت دیگری در اوایل سال 2025 در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا