دانش و فناوری

iOS 18 احتمالاً با هوش مصنوعی می‌تواند پیام‌های طولانی را خلاصه کند

از زمانی که «تیم کوک»، مدیرعامل اپل رسماً تأیید کرد که این شرکت روی ویژگی‌های هوش مصنوعی کار می‌کند، شایعات زیادی درباره iOS 18 منتشر شده که به اضافه‌شدن قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به آن اشاره دارند. حالا در گزارش جدیدی ادعا شده که کاربران آیفون و آیپد در iOS 18 می‌توانند پیام‌های متنی طولانی iMessage را با هوش مصنوعی خلاصه کنند.

خلاصه‌کردن پیام‌های متنی با هوش مصنوعی iOS 18

براساس گزارش AppleInsider که ادعا می‌کند این اطلاعات را منابع نزدیک به اپل اعلام کرده‌اند، این شرکت در iOS 18 امکان خلاصه‌کردن پیام‌های طولانی با هوش مصنوعی را برای کاربران خود فراهم خواهد کرد. ظاهراً هوش مصنوعی اپل می‌تواند «تمام اطلاعات مرتبط موجود» مانند نام شرکت‌ها، افراد و مکان‌های ذکرشده در متن را تشخیص دهد.

به‌عنوان مثال، اگر نامی در بالای متن وجود داشته باشد، هوش مصنوعی احتمالاً آن را به‌عنوان نام نویسنده متن تشخیص می‌دهد.

iOS 18 احتمالاً با هوش مصنوعی می‌تواند پیام‌های طولانی را خلاصه کند

در این گزارش توضیح داده شده که ویژگی خلاصه‌سازی اپل می‌تواند از اطلاعات Safari و iMessages نیز استفاده کند، اما به‌طور بالقوه برای تمام متن‌ها یا اسناد دیجیتالی قابل استفاده است.

هفته گذشته نیز در گزارشی گفته شده بود که اپل احتمالاً در iOS 18 مرورگر سافاری را با قابلیت‌های هوش مصنوعی متحول می‌کند. طبق آن گزارش، احتمالاً یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به‌نام «جستجوی هوشمند» (Intelligent Search) و «پاک‌کن وب» (Web Erase) به این مرورگر اضافه خواهد شد. مدیرعامل اپل نیز به‌تازگی درباره قابلیت‌های هوش مصنوعی این شرکت صحبت کرد و گفت که این شرکت مزایایی دارد که باعث برتری هوش مصنوعی آن نسبت به رقبا می‌شود.

نکته قابل‌توجه دیگری که در گزارش‌های قبلی به آن اشاره شده بود، اجرای هوش مصنوعی اپل روی دستگاه (و نه سرویس‌های ابری) است. این امر باعث می‌شود تا کاربران پاسخ‌های موردنیاز خود را سریع‌تر دریافت کنند و همچنین حفظ حریم خصوصی بیشتری را تضمین می‌کند، زیرا تمام فرایند در دستگاه اتفاق می‌افتد و نیازی به ارسال داده برای سرویس‌های شخص ثالث وجود ندارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا