دانش و فناوری

افشای تغییرات iOS 18 ادامه دارد؛ قفل‌کردن اپ‌ها با فیس آیدی و دارک مود در صفحه خانگی

به‌زودی اپل در کنفرانس WWDC آپدیت iOS 18 را با تغییرات نسبتاً زیادی رونمایی خواهد کرد. باتوجه به گزارش‌های قبلی، ظاهراً اپل تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی خواهد داشت، اما در این میان احتمالاً شاهد تغییرات کوچک و کاربردی نیز خواهیم بود. یکی از این تغییرات قابلیت قفل‌کردن اپلیکیشن‌ها با فیس آیدی است. همچنین انتظار می‌رود بالاخره در iOS 18 کاربران بتوانند اپلیکیشن‌های بومی و صفحه خانگی یا هوم را به حالت تاریک (Dark Mode) درآورند.

براساس گزارش MacRumors، آپدیت iOS 18 ظاهراً یک قابلیت امنیتی جدید ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های مختلف را قفل کنند. با این ویژگی جدید می‌توانید اپلیکیشن‌های داخلی آیفون مانند ایمیل، پیام‌ها، یادداشت‌ها، تلفن، عکس‌ها، سافاری، تنظیمات و غیره را قفل کنید. بازکردن قفل اپلیکیشن‌ها نیاز به احراز هویت فیس آیدی دارد و احتمالاً این ویژگی با تاچ‌آیدی یا رمز عبور نیز کار خواهد کرد.

افشای تغییرات iOS 18 ادامه دارد؛ قفل‌کردن اپ‌ها با فیس آیدی و دارک مود در صفحه خانگی

قابلیت‌های جدید iOS 18

درحال‌حاضر اپل تنها اجازه می‌دهد محتوای خاصی را با فیس آیدی، تاچ‌آیدی یا رمز عبور قفل کنید، برای مثال در سال‌های اخیر این قابلیت به اپلیکیشن Notes و بخش‌های «Recently Deleted» و «Hidden» در گالری آمده است؛ اما احتمالاً در iOS 18 استفاده از این قابلیت مفید در جاهای دیگر نیز امکان‌پذیر خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان اپلیکیشن‌های شخص ثالث موجود در اپ استور را نیز با فیس آیدی قفل کرد یا خیر.

از سویی، به گفته چندین منبع آگاه MacRumors، در آپدیت iOS 18 می‌توان از دارک مود در صفحه خانگی نیز استفاده کرد. دارک مود یا حالت تاریک که در iOS 13 معرفی شد، احتمالاً به اپلیکیشن‌های داخلی اپل و دیگر بخش‌های پیش‌فرض آیفون راه می‌یابد. احتمالاً آیکون‌ اپلیکیشن‌ها زمانی که گوشی در حالت تاریک باشد، رنگ تیره‌ای در صفحه اصلی پیدا خواهند کرد.

اپل از iOS 18 در کنفرانس WWDC در روز دوشنبه 21 خردادماه، ساعت 20:30 به وقت ایران رونمایی خواهد کرد. اولین نسخه بتای iOS 18 احتمالاً بلافاصله پس از سخنرانی اصلی در دسترس اعضای «برنامه توسعه‌دهندگان اپل» قرار می‌گیرد و نسخه نهایی نیز احتمالاً در سپتامبر (شهریورماه) منتشر می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا