دانش و فناوری

آیپد ایر ۶ در دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی با چیپ M2 از راه رسید

رویداد «Let Loose» اپل با هدف رونمایی از آیپدهای جدید و اکسسوری‌های آن‌ها برگزار شد. در این رویداد سری‌های جدیدی از آیپد، ازجمله آیپد Air 6 به‌طور رسمی رونمایی شدند. جدیدترین نسل آیپد ایر از چیپست اختصاصی M2 قدرت می‌گیرد. کوپرتینویی‌ها این آیپد را در دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی با نمایشگر Liquid Retina روانه بازار خواهند کرد. در ادامه جزئیات بیشتری از مشخصات و قیمت آیپد ایر ۶ را بازگو خواهیم کرد.

مشخصات فنی آیپد ایر ۶

آیپد ایر ۶ در دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی با چیپ M2 از راه رسیدآیپد Air 6" class="wp-image-1644913" srcset="https://static.digiato.com/digiato/2024/05/iPad-Air-6-announed-3-1024x576.jpg.webp 1024w, https://static.digiato.com/digiato/2024/05/iPad-Air-6-announed-3-300x169.jpg.webp 300w, https://static.digiato.com/digiato/2024/05/iPad-Air-6-announed-3-414x233.jpg.webp 414w, https://static.digiato.com/digiato/2024/05/iPad-Air-6-announed-3-350x197.jpg.webp 350w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px">

طراحی آیپد ایر به‌طور کلی با تفاوت خاصی مواجه نشده، اما دوربین سلفی آن طوری روی حاشیه‌ها جا خوش کرده که برای به‌کارگیری آن، باید از آیپد خود به‌صورت افقی استفاده کنید. آیپد ایر جدید با بدنه‌ای تمام آلومینیومی به‌دست مشتریان خواهد رسید. به‌گفته اپل، آلومینیوم مورد استفاده در تبلت جدید آن‌ها ۱۰۰ درصد بازیافتی بوده و از منابع جدید برای تهیه آن استفاده نشده است. کوپرتینویی‌ها آیپد Air 6 را در چهار رنگ مختلف عرضه خواهند کرد.

نسل پیشین آیپد ایر به چیپست M1 مجهز بود؛ اما این‌بار اپل پا را یک قدم فراتر گذاشته و چیپ M2 را به‌عنوان مغز متفکر آیپد ایر ۶ در نظر گرفته است. به‌گفته اپل، قدرت پردازشی این تراشه تا ۵۰ درصد از نسل قبل خود بهتر ظاهر می‌شود. همچنین حداکثر فضای ذخیره‌سازی این آیپد به ۱ ترابایت می‌رسد تا برای ذخیره فایل‌های حجیم محدودیت زیادی نداشته باشید.

بلندگوی به‌کار رفته در آیپد ایر ۶ از نوع استریو بوده و برای گوش دادن به موسیقی، باید تبلت را در حالت افقی قرار دهید. ظاهراً بلندگوی مدل ۱۳ اینچی این تبلت صدای رساتر و با بیس بیشتر را به سمع کاربران می‌رساند. آیپد ایر تازه‌وارد اپل، راهکار بیومتریک Touch ID را هم برای قفل‌گشایی دستگاه از طریق شناسایی اثر انگشت ارائه می‌دهد.

تبلت جدید کوپرتینویی‌ها از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی این آیپد نیز رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی دارد و تصاویر را با زاویه دید فوق‌عریض ثبت می‌کند. در بخش ارتباطات، آیپد ایر قابلیت اتصال به شبکه 5G و وای‌فای 6E را هم ارائه می‌دهد. درنهایت آیپد ایر ۶ با پشتیبانی از کیبورد Magic و اپل پنسل پرو، قابلیت استفاده از اکسسوری‌های مورد نیاز برای کاربران حرفه‌ای‌تر را هم فراهم می‌کند.

قیمت آیپد ایر ۶

قیمت <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a2%db%8c%d9%be%d8%af'>آیپد</a> ایر ۶

آیپد ایر ۶ با قیمت پایه ۵۹۹ دلار عرضه شده است؛ البته این برچسب قیمتی به مدل ۱۱ اینچی آن تعلق دارد و مدل ۱۳ اینچی، با قیمت ۷۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. مدل‌های پایه به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز هستند و برای خرید نسخه‌های پرظرفیت‌تر، باید هزینه بیشتری را بپردازید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا