دانش و فناوری

مدل‌های جدید آیپد پرو و مک‌بوک ایر M3 ظاهراً وارد فاز تولید شده‌اند

خبرنگار معتبر بلومبرگ در یادداشت جدیدی اعلام کرده است که آیپد پرو جدید و مک‌بوک ایر M3 در زنجیره تأمین اپل وارد فاز تولید شده‌اند. او یک‌بار دیگر تأکید کرده که این دستگاه‌ها قرار است در انتهای ماه مارس (فروردین) به بازار بیایند.

«مارک گرمن» از بلومبرگ انتظار دارد که اپل در ماه مارس از مدل‌های بازطراحی‌شده آیپد پرو با نمایشگر OLED، آیپد ایر با مشخصات قدرتمندتر و یک مدل 12.9 اینچی، و مدل‌های جدید مک‌بوک ایر 13 و 15 اینچی با تراشه M3 رونمایی کند.

اپل در سال گذشته هیچ آیپد جدیدی معرفی نکرد، بنابراین حالا بازار آماده است تا نسخه‌های جدید این محصولات را دریافت کند. مارک گرمن قبلاً گفته بود که آیپد پرو جدید با لوازم جانبی تازه‌ای نظیر مجیک کیبورد جدید و یک پایه آلومینیومی همراه می‌شود.

معرفی آیپد و مک‌بوک ایر جدید در انتهای ماه مارس

اما مهم‌ترین تغییر آیپدها در سال 2024 به استفاده از پنل OLED برمی‌گردد که برای اولین‌بار در این محصولات استفاده می‌شوند. در نتیجه، آیپد پرو جدید می‌تواند رنگ‌های جذاب‌تر و کنتراست بهتری داشته باشد. آیپد ایر نیز با مدل جدید 12.9 اینچی می‌تواند پاسخگوی کاربرانی باشد که به‌دنبال صفحه نمایش بزرگ‌تر هستند، اما نمی‌خواهند برای مدل پرو هزینه کنند.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دیجیاتو - مک بوک ایر M2

مک‌بوک ایر M3 نیز قرار است با همان طراحی قبلی به بازار بیاید اما سخت‌افزار به‌روزتری داشته باشد. مدل‌های جدید به تراشه قدرتمند M3 مجهز می‌شوند که اولین‌بار در مک‌بوک پرو 14 اینچی معرفی شد. به‌علاوه، این لپ‌تاپ‌های جدید از فناوری وای‌فای 6E بهره خواهند برد. فعلاً اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها در دسترس نیست.

گفتنی است که اپل هنوز رسماً چیزی درباره عرضه این محصولات اعلام نکرده است. همچنین، نمی‌دانیم که آیا مراسمی ویژه برای رونمایی از این دستگاه‌ها برگزار خواهد شد یا خیر. اما با توجه به گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد که عرضه این تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید بسیار نزدیک است و کم‌کم باید منتظر انتشار اخبار رسمی در این رابطه باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا