دانش و فناوری

آی‌روبات، گری کوهن، رئیس سابق تایمکس را به عنوان مدیرعامل معرفی کرد

روز سه‌شنبه iRobot جانشین مدیرعامل قدیمی کالین آنگل را معرفی کرد. گری کوهن که پیش از این نقش مدیر اجرایی Timex و Qualitor Automotive را بر عهده داشت، هدایت این شرکت را بر عهده خواهد داشت که نشان دهنده تغییر بزرگی نسبت به سلف خود، Angle، یکی از بنیانگذاران شرکتی است که از سال 1997 تا ژانویه سال جاری این نقش را بر عهده داشت.

کوهن در یک زمان پرفراز و نشیب به iRobot می پیوندد. در ابتدای سال 2024، پس از اینکه قانون‌گذاران خرید برنامه‌ریزی شده آمازون را لغو کردند، سازنده Roomba نزدیک به یک سوم از تعداد کارکنان خود را کنار گذاشت.

در سال 2002، iRobot به طور موثر خلاء رباتیک را ایجاد کرد و چیزی را که تا به امروز تنها دسته اصلی روبات های خانگی است راه اندازی کرد. با این حال، در دو دهه اخیر، این شرکت برای تنوع بخشیدن به سبد سهام خود فراتر از Roomba تلاش کرده است – البته نه به دلیل عدم تلاش. در همین حال، رقابت بسیار سخت‌تر شده است و بسیاری از بازیکنان گزینه‌های قیمت پایین‌تری را ارائه می‌کنند، زیرا iRobot به تمرکز خود بر بخش برتر ادامه داده است.

اندرو میلر، رئیس هیئت مدیره iRobot، می گوید که این شرکت در حال حاضر “پیشرفت قابل توجهی” در بازسازی در حال انجام خود پس از آمازون داشته است.

میلر در بیانیه‌ای اشاره می‌کند: «ویژگی‌های رهبری گری و زمینه‌های تخصص، از جمله رشد تجاری، نوآوری محصول، برندسازی، توزیع جهانی و کارایی عملیاتی، یک بازی قوی برای رسیدگی به فرصت‌های پیش روی iRobot است». سوابق اثبات شده او در رهبری موفقیت آمیز کسب و کارهای مصرف کننده جهانی در زمان های چالش برانگیز، به ما اطمینان بیشتری می دهد که او فرد مناسبی برای رهبری شرکت در مسیر بازگشت به رشد سودآور است.

کوهن خود نشان دهنده تغییر تمرکز برای شرکت است. آنگل و بنیانگذاران آن هلن گرینر و رادنی بروکس همگی با آموزش رباتیک هستند و در آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT با هم آشنا شده اند. پیشینه کوهن در اتاق هیئت مدیره بسیار بیشتر است. به احتمال زیاد مدیر عامل جدید باید تصمیمات سخت تری بگیرد زیرا شرکت برای تغییر ثروت خود تلاش می کند.

کوهن خاطرنشان کرد: “من مشتاقانه منتظر همکاری با هیئت مدیره، تیم رهبری و کارمندان ما در سراسر شرکت هستم تا این دسته را دوباره تقویت کنیم، ارزش ایجاد کنیم، محصولات جدید را به بازار عرضه کنیم و به ساختن آینده رباتیک مصرف کننده ادامه دهیم.”

مدیرعامل موقت، گلن واینستین، تا دو ماه دیگر در سمت خود باقی خواهد ماند، زیرا iRobot به رهبری جدید منتقل می شود.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا