دانش و فناوری

جک دورسی می گوید که دیگر در هیئت مدیره Bluesky نیست

به نظر می رسد برجسته ترین حامی Bluesky دیگر در هیئت مدیره آن نیست.

روز شنبه، جک دورسی در X در مورد کمک های مالی برای پروتکل های باز از ابتکار بشردوستانه Start Small پست کرد. این باعث شد کسی از دورسی بپرسد که آیا او هنوز در هیئت مدیره Bluesky هست یا نه، و او پاسخ داد با یک “نه” کوتاه دورسی به هیچ یک از پست های بعدی که از او خواسته بود درباره رفتنش توضیح دهد، پاسخ نداد.

مشخص نیست چه زمانی دورسی هیئت مدیره را ترک کرد. از صبح یکشنبه، سؤالات متداول شرکت Bluesky هنوز او را به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره شناسایی می کند. ما برای تایید با شرکت تماس گرفتیم.

دورسی اولین بار Bluesky را اعلام کرد در سال 2019، زمانی که او هنوز مدیرعامل توییتر بود. او نوشت که توییتر (اکنون X) “هزینه یک تیم مستقل کوچک متشکل از حداکثر پنج معمار، مهندس و طراح منبع باز را برای توسعه یک استاندارد باز و غیرمتمرکز برای رسانه های اجتماعی تامین می کند.”

از آن زمان، Bluesky به یک شرکت مستقل منافع عمومی، به رهبری مدیر عامل جی گرابر، با حمایت VC تبدیل شد و در ماه فوریه به روی عموم باز شد.

به نظر می رسد دورسی سال گذشته اکانت Bluesky خود را در مقطعی حذف کرده است، اگرچه خروج او تنها در آن زمان توسط یک نفر تایید شد. انبوه پست های رسانه های اجتماعی. (او همچنین اکانت اینستاگرام خود را حذف کرد.) با وجود این، او بزرگترین نام مرتبط با این پروژه باقی ماند.

در بازگشت به X، دورسی یک آخر هفته بسیار فعال داشته است. او علاوه بر انتشار اخبار مربوط به شرکت‌ها، با دریک و کندریک لامار نیز برخورد کرده است. تقریباً هر حساب دیگری را آنفالو کرد، و ارسال شده“برای اعطای حقوق به شرکت ها وابسته نباشید. خودتان با استفاده از فناوری آزادی از آنها دفاع کنید. (شما روی یکی هستید)”

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا