دانش و فناوری

سیل جاده چالوس را برای مدتی مسدود کرد

طی آخر هفته گذشته،‌ شاهد وقوع سیل در جاده چالوس بودیم. پس از فروکش کردن سیلاب، اکنون نوبت به ایمن‌سازی مسیر برای استفاده مجدد رسیده است. به گفته «سردار تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا، محور چالوس محدوده کندوان تا مرزن‌آباد تا ایمن‌سازی کامل مسیر مسدود خواهد بود.

سیل جاده چالوس را برای مدتی مسدود کرد

روز 25ام خردادماه، سیلاب وارد بخشی از جاده چالوس شد که حاصل آن تخریب جاده، وارد آمدن خسارت به بناها و همچنین مفقودی چند خودرو بود. «مهدی صفایی»، رئیس راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان چالوس، وقوع سیلاب در این محور را به رسانه‌ها اعلام کرد. این سیلاب در محدوده رستوران دربند در جاده کندوان رخ داد. کمی بعد نیز «کامران پولادی»، نماینده مردم شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت، در مجلس احتمال داد اجساد برخی قربانیان زیر گل و لای مانده باشند. «غلامعلی فخاری»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، نیز در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد چهار خودرو در بستر رودخانه پیدا شده‌اند که فاقد سرنشین هستند. جست‌وجوها برای یافتن مفقودین احتمالی همچنان ادامه دارد.

سیل جاده چالوس به رخدادی مرسوم تبدیل شده است

این نخستین بار نیست که سیل جاده چالوس باعث ایجاد خسارات جدی می‌شود. در بهار 1402 نیز یک سیلاب ویران‌گر، جاده چالوس را در نوردید و باعث مسدود شدن این محور شد. شدت خسارت این سیل آن‌قدر زیاد بود که بازسازی و بازگشایی مسیر کرج – چالوس چند هفته به طول انجامید. حدود پنج روز پیش و قبل از وقوع سیلاب در مسیر چالوس نیز شاهد ریزش سنگ در جاده بودیم. طی این اتفاق، چند خودرو ازجمله یک ام‌وی‌ام X33 کراس بر اثر ریزش سنگ آسیب دیدند. در اردیبهشت 1403 نیز ریزش سنگ بار دیگر محور چالوس را به تعطیل کشاند.

سیل جاده چالوس

به نظر می‌رسد جاده چالوس که عمر آن به حدود یک قرن می‌رسد، دیگر مسیر امنی برای تردد دائمی خودروها نیست. بنابراین انتظار داریم تا هرچه زودتر پروژه اتوبان تهران – شمال به مراحل نهایی خود برسد تا مسافران و گردشگران شمال، مسیری امن، راحت و سریع برای دسترسی به شمال کشور داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا