دانش و فناوری

لومینار 20 درصد از کارکنان را کاهش می دهد و تولید لیدار را برون سپاری می کند

شرکت لیدار Luminar نیروی کار خود را 20 درصد کاهش می دهد و به عنوان بخشی از بازسازی که شرکت را به سمت مدل تجاری “سبک دارایی” سوق می دهد، بیشتر بر شریک تولید قراردادی خود تکیه خواهد کرد، زیرا هدف آن افزایش تولید است.

این کاهش حدود 140 کارمند را تحت تأثیر قرار می دهد و بلافاصله شروع می شود. لومینار همچنین در حال قطع رابطه با “اکثریت” کارگران قراردادی خود است.

«امروز، ما در تقاطع دو واقعیت ایستاده ایم: هسته اصلی کسب و کار ما هرگز در فناوری، محصول، صنعتی سازی و تجاری سازی قوی تر نبوده است. آستین راسل، موسس و مدیر عامل میلیاردر، در نامه ای که به وب سایت Luminar ارسال شده، گفت: در عین حال، درک بازار سرمایه از شرکت ما هرگز به این چالش نبوده است. “[T]مدل کسب‌وکار و ساختار هزینه‌ای که ما را قادر می‌سازد به این موقعیت رهبری دست یابیم، دیگر با نیازهای شرکت سازگار نیست.»

راسل در نامه نوشت که تجدید ساختار این امکان را برای لومینار فراهم می کند که محصولات را سریعتر به بازار برساند، هزینه ها را “به شدت کاهش دهد” و شرکت را برای سودآوری بهتر تنظیم کند. این شرکت در یک پرونده نظارتی گفت که این تغییرات هزینه‌های عملیاتی را «50 تا 65 میلیون دلار در سال کاهش می‌دهد». این شرکت همچنین ردپای جهانی خود را «با اجاره بخشی فرعی یا کل امکانات خاص» کاهش می‌دهد.

به گفته سخنگوی میلین مهتا، Luminar به فعالیت تاسیسات فلوریدا خود که برای توسعه، آزمایش و تحقیق و توسعه استفاده می شود، ادامه خواهد داد.

لومینار در آوریل اعلام کرد که تولید حسگرهای لیدار را به ولوو آغاز کرده است تا در شاسی بلند لوکس EX90 این خودروساز تعبیه شود. همچنین اعلام کرد که قصد دارد روابط خود را با شرکت تولید قراردادی تایوانی TPK Holding تعمیق بخشد. راسل در نامه خود نوشت TPK “متعهد به یک رابطه انحصاری با Luminar است.”

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا