دانش و فناوری

مارک زاکربرگ در پاسخ به طرفداران اپل ویژن پرو: هدست کوئست فقط برای بازی نیست

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا پیش‌تر هدست ویژن پرو را بررسی کرده و گفته بود که اگر هدست کوئست شبیه محصول اپل شود، این شرکت پسرفت کرده است. او حالا در اظهارنظر دیگری به انتقادات درباره هدست زیربرند متا پاسخ داده و مدعی شده که محصول آن‌ها هم می‌تواند کاربردهای جدی داشته باشد، و صرفاً برای بازی نیست.

پاسخ مارک زاکربرگ به انتقادات درباره هدست کوئست

مدیرعامل متا در پست جدیدی در شبکه اجتماعی تردز در پاسخ به این انتقاد که هدست کوئست تنها برای بازی کاربرد دارد، مدعی شد که این دستگاه نیز می‌تواند برای کارهای جدی‌تر استفاده شود. زاکربرگ توضیح داد:

«در حقیقت، 3 اپ از 7 اپ برتر کوئست برنامه‌های اجتماعی هستند: Horizon ،VR Chat و Rec Room. مرورگر وب و ویدیو پلیر هم از اپ‌های برتر محسوب می‌شوند. برنامه‌های تندرستی آنقدرها جایگاه بالایی ندارند، اما دارای جامعه مشتاق کاربران خود هستند.»

مارک زاکربرگ در پاسخ به طرفداران اپل ویژن پرو: هدست کوئست فقط برای بازی نیست

ازاین‌رو، مدیرعامل متا گفت این ادعا که هدست‌های کوئست صرفاً برای بازی کاربرد دارند، منسوخ است. البته او در ادامه پذیرفت که وضوح تصویر در ویژن پرو بهتر است، اما با احتساب ارگونومی و تاری حرکت (Motion Blur)، وضوح کوئست بسیار خوب تلقی می‌شود.

این پاسخ‌ها در جواب گزاره‌ای مطرح شده است که می‌گفت اپل وضوح تصویر بالاتری را ارائه کرده چون باور دارد جلب رضایت کاربران برای استفاده از ویژن پرو تنها از این طریق ممکن می‌شود، زیرا چشم ما به نمایشگرهای باکیفیت گوشی‌ها عادت کرده است.

از زمان عرضه هدست ویژن پرو بحث‌های زیادی درباره کاربردهای این محصولات صورت گرفته است و البته نمی‌توان از قیمت بسیار زیاد هدست اپل چشم‌پوشی کرد. پیش‌تر در گزارشی گفته شده بود که بسیاری از خریداران ویژن پرو به‌همین دلایل تصمیم به بازگرداندن دستگاه خود به اپل گرفته‌اند.

طبق گزارش‌ها، متا احتمالاً تا اواخر سال جاری میلادی از یک عینک واقعیت افزوده فوق‌پیشرفته پرده برمی‌دارد، اما عرضه آن به بازار به این زودی‌ها صورت نخواهد گرفت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا