دانش و فناوری

Meati Foods در بحبوحه رشد 7000 فروشگاه خرده فروشی به 100 میلیون دلار دیگر رسید.

قارچ ها همچنان منطقه بزرگی برای پروتئین های جایگزین هستند. مزارع مایا مستقر در کانادا اخیراً 1.7 میلیون دلار برای توسعه ترکیبی از قارچ و پروتئین گیاهی با استفاده از تخمیر زیست توده جمع آوری کرده است. MyForest Foods و Fable Food نیز وجود دارد.

سپس میتی فودز است که ادعا می کند مانند هیچ پروتئین جایگزین دیگری نیست. این شرکت کتلت و استیک را از میسلیوم یا ریشه قارچ درست می کند.

فیل گریوز، مدیرعامل این شرکت به TechCrunch گفت: «این واقعاً یک پروتئین انقلابی نسل بعدی است. این محصولی است که ریشه در طبیعت دارد. اصلاح ژنتیکی نشده است. ما فقط چیزی را از طبیعت می گیریم، آن را کانال می کنیم، مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز برای شکوفایی را به آن می دهیم. سپس در مدت چهار یا پنج روز معادل صدها گاو پروتئین دریافت می کنیم.

شاید به همین دلیل است که میاتی همچنان به تأمین بودجه کلان ادامه می دهد.

Meati Foods در بحبوحه رشد 7000 فروشگاه خرده فروشی به 100 میلیون دلار دیگر رسید.

محصول میاتی فودز کارنه اسادا استیک. (اعتبار تصویر: Meati Foods)

روز چهارشنبه، شرکت مستقر در بولدر، کولو، 100 میلیون دلار اضافی را در دور C-1 اعلام کرد. سرمایه گذار موجود Grosvenor Food & AgTech دور را رهبری کرد و سایر سرمایه گذاران موجود از جمله Prelude Ventures، BOND، Revolution Growth و Congruent به او پیوستند. Grosvenor یک غذا و سرمایه گذاری بزرگ است که قبلاً از شرکت هایی مانند AgriWebb و The Every Co حمایت می کرد.

این دور بزرگ به مقدار قابل توجهی از سرمایه گذاری خطرپذیر Meati Foods که در دو سال گذشته افزایش یافته است، می افزاید. مبلغ اولیه 150 میلیون دلار در جولای 2022 اعلام شد و این دور در ژانویه 2023 به مبلغ 22 میلیون دلار دیگر رسید تا اینکه در نهایت سری C با بیش از 200 میلیون دلار در سال 2023 بسته شد.

بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های این شرکت به تأسیسات 100000 فوت مربعی “Mega Ranch” سرازیر شد که میاتی را قادر می‌سازد سالانه ده‌ها میلیون پوند از پروتئین خود را تولید کند.

با این حال، همه چیز برای این شرکت خوب نبوده است. این بودجه جدید سه ماه پس از اخراج 13 درصد از کارکنان خود توسط Meati Foods صورت گرفت. در همان زمان، تایلر هاگینز، یکی از بنیانگذاران شرکت، از سمت مدیر عامل شرکت کنار رفت تا به سمت مدیر ارشد نوآوری تبدیل شود. این زمانی بود که گریوز، مدیر ارشد مالی شرکت در آن زمان، سکان هدایت را به دست گرفت.

پس از آخرین دور، هاگینز، که شرکت را با جاستین وایتلی راه اندازی کرد، به یک نقش مشاوره منتقل می شود.

علاوه بر بودجه، Meati Foods در حال اضافه کردن 2000 مکان خرده فروشی است که محصولات خود را حمل می کنند و اکنون تا ماه آوریل در فروشگاه های خانواده کروگر قرار خواهند گرفت. سه محصول در خط Eat Meati در دسترس خواهد بود، از جمله کتلت کلاسیک و همچنین استیک کلاسیک و کارنه اسادا.

در بیش از یک سال، این شرکت از شش مکان خرده فروشی به نزدیک به 7000 فروشگاه در سراسر کشور رشد کرد. همچنین در Super Target، Whole Foods Market، Sprouts Farmers Market، Meijer و Wegmans موجود است.

این شرکت معمولاً در مورد رشد خود بسیار دلسوز است و این بار نیز تفاوتی نداشت. گریوز گفت که تأسیسات مگا رنچ کاملاً عملیاتی است. سال گذشته، هاگینز به TechCrunch گفت که با ظرفیت کامل، این مرکز می‌تواند سالانه 45 میلیون پوند محصول تولید کند.

گریوز گفت: «سرمایه اساساً این مسیر رشد را افزایش می‌دهد. “ما به آن سرعت گزاف رشد ادامه خواهیم داد. ما خوشحالیم که علیرغم تمام بادهای مخالف، رشد ما همچنان با سرعت ادامه دارد. و سرمایه گذاران ما این را درک می کنند. محصول در کلاس بهترین است و رشد آن وجود دارد. ما باید سرمایه را با کسب و کار پیوند بزنیم تا به شتاب ادامه دهیم.»

به عنوان بخشی از سرمایه گذاری جدید، مارک کاپتا از Prelude Ventures و کاترین برت از Grosvenor Food & AgTech به عنوان اعضای هیئت مدیره جدید به شرکت ملحق شده اند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا