دانش و فناوری

تم امسال مت گالا، AI deepfakes است

چه عاشق فرهنگ سلبریتی باشید یا از آن متنفر باشید، مت گالا یک رویداد است. آنهایی که در میان ما کمتر خسته هستند، می‌توانند ببینند که همه بزرگ‌ترین ستاره‌ها جسورانه‌ترین ریسک‌های مد سال خود را انجام می‌دهند – برخلاف نمایش جایزه، این رویدادی است که اسراف‌آمیز آوانگارد را تشویق می‌کند. و اگر همه چیز را بیهوده بیابید، می توانید به ظاهر لباس اد شیران بخندید. چیزی که تروی بولتون در دبیرستان موزیکال 3 پوشیده بود.

اما امسال مت گالا یک آزمایش بود.

“کیتی پری. همین است.» یکی از پست های X خوانده شد. در این عکس، کیتی پری به نظر می رسد که لباس مجلسی بزرگی پوشیده است که با لوازم گلدار سه بعدی تزئین شده است. همانطور که لباس مرواریدی روی زمین فرو می‌رود، قطار طولانی آن به صورت خزه‌ای با ظاهری واقعی محو می‌شود که روی فرش بژ و قرمز مت گالا می‌پیچد.

اگر بیشتر از یک نگاه گذرا به تصویر نگاه کنید، می توانید باور کنید که خواننده “رویای نوجوان” با پوشیدن این لباس عجیب و غریب و جنگلی به بزرگترین شب مد رسیده است. اما در تمام عکس‌های دیگر مت گالا، فرش سفید و سبز به عنوان بخشی از تم «باغ زمان» بود. در این عکس بژ و قرمز است. چرا به نظر می رسد کیتی در حال راه رفتن روی فرش دیگری است؟

این نشانه ای است که نشان می دهد این تصویر ویروسی از پری جعلی است. و با این حال در حال حاضر بیش از 10 میلیون بازدید در X و بیش از 300000 لایک دارد.

دقایقی بعد، کاربر دیگری در X تصویر دیگری از پری منتشر کرد. لب‌های او کمی باز شده‌اند، مثل اینکه از پاپاراتزی‌ها غافلگیر شده باشد، و او یک کرست برنزی پوشیده است که شبیه کلید یک باغ است. برخلاف تصویر اول، این تصویر در واقع دارای پالت رنگی و مناظر مناسب برای گالا امسال است، اما هنوز چیزی احساس می شود. دامن گلدار او به نظر می رسد که بریده شده و روی بدنش چسبانده شده است و نور به شکلی غیر طبیعی به کرست او برخورد می کند.

بنابراین، چگونه متوجه می شوید که این عکس جعلی است، برخلاف یک عکس عجیب؟ هیچ مجله مدی در مورد ظاهر امشب کیتی پری گزارشی نداده است – به نظر نمی رسد که او امسال در آنجا حضور داشته باشد. در همین حال، پری به طرز رمزآمیزی هر دو توییت ویروسی را لایک کرد، اما در مورد پست های فریبنده نظری نداد.

هر سال در مت گالا، ریحانا در میان بهترین لباس پوشان قرار می گیرد. در روزهای منتهی به این رویداد، او به طرفداران قول داد که برای شام واقعاً به موقع به رویداد خواهد رسید – معمولاً او خیلی دیر می رسد. او حتی موهایش را به همین مناسبت صورتی رنگ کرد.

در قسمت ابتدایی فرش قرمز، تصویری از ریحانا ظاهر شد که لباسی با تم باغی به تن داشت. بالون شانه ها به صورت هاله ای مجسمه ای با پرندگان، انگور و گل دوزی شده است. اما باز هم با وجود 2.6 میلیون بازدید، تصویر واقعی نیست. ریحانا موهایش را صورتی رنگ کرد، یادته؟ مانند پری، ریحانا هیچ جا در چشم نیست. مجله پیپل گزارش داد که ریحانا پس از ابتلا به آنفولانزا مجبور شد از جشن های عصر دوشنبه صرف نظر کند.

عواقب یک لباس تقلبی ریحانا بسیار جزئی است. اما بر اساس تاریخچه ریحانا در ایجاد تم مت گالا، آیا او واقعاً راه آسانی را انتخاب می کند و یک لباس گلدار برای جشن «باغ زمان» می پوشد؟ مانند آهنگ دریک دیپ فیک هوش مصنوعی، این ظاهر مصنوعی کمی بیش از حد به چشم می خورد و فاقد خلاقیت است که مت گالا را منحصر به فرد می کند. آیا یک هوش مصنوعی می تواند با کت و شلوار درخشان سینتیا اریوو یا ظاهر جنگلی خزنده و باحال لانا دل ری بیاید؟

زندایا، یکی از نامزدهای اولیه بهترین لباس پوشیدن، نسبتاً با لباس سبز آبی ظاهر شد که او را شبیه یک شرور افسانه ای فوق العاده شیک می کرد. ساعاتی بعد، زمانی که تصویری از زندایا با لباس چرمی مشکی و روسری گلدار روی فرش ظاهر شد، به این باور رسیدم که این یک عکس جعلی دیگر است. اما حقیقت عجیب‌تر است: پس از پنج سال غیبت در جشن، زندایا در واقع دو بار با دو لباس متفاوت روی فرش رفت. برو شکل

با این حال، هر تصویر جدید از یک سلبریتی به عنوان فراخوانی برای بررسی نقش‌های روی فرش، گل‌های کنار نرده‌های پله‌ها و اینکه آیا پاپاراتزی‌ها در پس‌زمینه کمی بداخلاق به نظر می‌رسند یا نه. معمولاً مت گالا فرصتی است برای جست و جوی لباس های عجیب و غریب افراد مشهور به عنوان یک حواس پرتی کوتاه از دوشنبه شب های بی زرق و برق ما. اما در عصر ابزارهای مولد هوش مصنوعی گسترده، فرهنگ سلبریتی به عنوان یک یادآوری دائمی عمل می کند که ما نمی توانیم هر چیزی را که آنلاین می بینیم باور کنیم.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا