دانش و فناوری

آمریکا نقش پلتفرم‌های متا در فروش غیرقانونی مواد مخدر را بررسی می‌کند

وال استریت ژورنال به‌نقل از منابع آگاه می‌گوید دادستان‌های آمریکا درحال بررسی این موضوع هستند که آیا رسانه‌های اجتماعی متا فروش غیرقانونی مواد مخدر را تسهیل کرده و از آن سود می‌برند یا خیر. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز ظاهراً به این تحقیقات کمک می‌کند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، مقامات ایالتی آمریکا با کمک FDA درحال بررسی نقش پلتفرم‌های متا در فروش غیرقانونی مواد مخدر هستند. یکی از سخنگویان متا نیز گفته است که فروش مواد مخدر با سیاست‌های این شرکت مغایرت دارد و متا در تلاش است تا این محتواها را در سرویس‌های خود پیدا و حذف کند. متا تأکید کرده است که با مجریان قانون برای کمک به مبارزه با فروش و توزیع مواد مخدر همکاری می‌کند.

آمریکا نقش پلتفرم‌های متا در فروش غیرقانونی مواد مخدر را بررسی می‌کند

نقش پلتفرم‌های متا در فروش غیرقانونی مواد مخدر

«نیک کلگ»، رئیس امور جهانی متا گفته است که این شرکت برای جلوگیری از آسیب‌های دارویی نیز با دولت همکاری کرده است. وزیر امور خارجه ایالات‌متحده، در جلسه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد گفت که ایالات‌متحده و دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل اقدامات جدیدی را با متا، اسنپ‌چت و شرکت‌های دیگر برای مختل‌کردن محتواهای مربوط به مواد مخدر در پلتفرم‌های آنلاین انجام می‌دهد.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، بیش از 700 هزار نفر بین سال‌های 1999 تا 2022 بر اثر مصرف بیش‌ازحد مواد افیونی (Opioid) جان خود را از دست داده‌اند. کلگ می‌گوید که اپیدمی مواد افیونی یک مسئله مهم بهداشت عمومی است که نیاز به اقدام از سوی تمام بخش‌های جامعه ایالات‌متحده دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا