دانش و فناوری

رئیس مایکروسافت ژاپن از افزایش استفاده از هوش مصنوعی در این کشور می‌گوید

«میکی سوساکا»، رئیس مایکروسافت ژاپن می‌گوید که ژاپن در زمینه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی یکی از سریع‌ترین کشورها بوده است و این پتانسل را دارد که با آن به بخش‌های اقتصاد و فناوری خود سرعت بدهد.

ژاپن در طول همه‌گیری با رشد صنعت دیجیتال خود همراه بود، زیرا بسیاری از کسب‌وکارها شیوه کار از خانه را در پیش گرفتند. تسوسوکا در صحبت‌های جدید خود با بلومبرگ ضمن اشاره به این موضوع می‌گوید که معتقد است ژاپن که در گذشته از دیگران عقب‌مانده بود، اکنون توسط جایگاه خود را کسب کند.

رئیس مایکروسافت ژاپن در مصاحبه خود می‌گوید:

«ژاپنی‌ها کاملاً درگیر آن [هوش مصنوعی] شده‌اند. و فکر می‌کنم که در این مرحله به پیشرفت ادامه خواهد داد، زیرا این فناوری کارهایی را امکان‌پذیر می‌کند که ما قادر به انجام آن نبوده‌ایم. ما به اندازه کافی جمعیت نداریم، آن‌ها در حال پیرشدن هستند و هوش مصنوعی قدرت تسریع رشد را به همراه دارد.»

اهمیت امنیت در توسعه هوش مصنوعی

رئیس مایکروسافت ژاپن از افزایش استفاده از هوش مصنوعی در این کشور می‌گوید

مایکروسافت در چند وقت گذشته بارها اعلام کرده که برای توسعه هوش مصنوعی، امنیت را اولویت اصلی خود قرار داده است و حتی رئیس این شرکت اخیراً در کنگره به چنین چیزی شهادت داده بود.

حالا نیز سوساکا در صحبت‌ها خود از «امنیت سایبری» به‌عنوان یکی از نکات کلیدی یاد کرده و می‌گوید که «نمی‌توان از هوش مصنوعی بدون امنیت استفاده کرد.» او همچنین اشاره کرد که مایکروسافت با دولت ژاپن و کسب‌وکارها در حال همکاری نزدیکی است تا اطمینان پیدا کند که فناوری آن به‌طور مسئولانه و ایمن به کار گرفته می‌شود.

مایکروسافت در ژاپن چهار مرکز دارد که با انجام یک سرمایه‌گذاری 2.9 میلیاردی دلاری طی دو سال آینده، قصد دارد مراکز داده هوش‌مصنوعی خود در این کشور را افزایش دهد.

او در ادامه از اهمیت هوش مصنوعی می‌گوید:

«زمانی که اینترنت ظهور کرد، همه ما متعجب بودیم. گوشی‌های همراه در حال حاضر بخشی از ما هستند. اما فکر می‌کنم هوش مصنوعی یک انقلاب فناوری است که از تمام آن‌ها پیشی می‌گیرد.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا