دانش و فناوری

مایکروسافت: سیاست‌های جدید اپل در اتحادیه اروپا گامی در جهت اشتباه است

«سارا باند»، رئیس ایکس‌باکس اخیراً گفته است که خط‌مشی جدید اپل برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا، گامی در جهت اشتباه است. طرح‌های جدید اپل برای پیروی از این قوانین با انتقاد «تیم سویینی»، مدیرعامل اپیک گیمز و شرکت اسپاتیفای مواجه شده بود. اکنون مایکروسافت نیز به جرگه منتقدان سیاست‌های اپل پیوسته است.

سارا باند در ایکس نوشت:

«خط‌مشی جدید اپل گامی در جهت اشتباه است. امیدواریم که آن‌ها به بازخوردهای طرح پیشنهادی خود گوش دهند و در جهت رسیدن به آینده‌ای بهتر برای همه تلاش کنند.»

اپل برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث در اتحادیه اروپا استفاده کنند، هزینه‌های جدیدی تدارک دیده است. این توسعه‌دهندگان پس از 1 میلیون دانلود برنامه‌های خود، ملزم به پرداخت 0.50 یورو برای هر نصب خواهند بود. اپل همچنین از توسعه‌دهندگانی که از شیوه‌های پرداخت شخص ثالث بهره خواهند برد، 17 درصد کارمزد دریافت می‌کند.

اپ استور

انتقادهای گسترده علیه خط‌مشی جدید اپل در اروپا

قانون بازارهای دیجیتال در ماه مارس (اسفند ماه) اجرایی می‌شود و اپل طرح‌های خود را برای نحوه تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا منتشر کرده است. این شرکت امکان نصب اپلیکیشن‌ها با کارمزد کمتر را از طریق سایدلودینگ ممکن می‌کند، اما این روش‌ نیز مشمول هزینه‌ای موسوم به Core Technology Fee خواهد بود.

اگرچه مایکروسافت نیز از بازی‌های موجود در فروشگاه‌ خود 30 درصد کارمزد دریافت می‌کند، اما اکنون با خط‌‌مشی اپل مخالف است. از سوی دیگر، مدیرعامل اپیک گیمز نیز مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده و گفته است که «برنامه اپل برای خنثی‌کردن قانون جدید بازارهای دیجیتال اروپا، نمونه‌ای فریبنده از یک انطباق مخرب است.»

اسپاتیفای همچنین اپل را به «اخاذی» متهم کرده و از قانون‌گذاران اتحادیه اروپا می‌خواهد که برای اصلاح این رفتار اقدامی کنند. کمیسیون اروپا می‌گوید زمانی که این مقررات به‌طور رسمی در ماه مارس اجرایی شود، پاسخی به تغییرات اپل خواهد داد و در صورتی که «راه‌حل‌های پیشنهادی اپل به اندازه کافی خوب نباشند»، با این شرکت برخورد جدی خواهد کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا