دانش و فناوری

مایکروسافت رئیس جدید ویندوز و سرفیس را معرفی کرد

مایکروسافت «پاوان داولوری» را به‌عنوان رئیس جدید بخش ویندوز و سرفیس خود معرفی کرد. پس از خروج غیرمنتظره «پانوس پانای» و پیوستن او به آمازون در سال گذشته، غول فناوری برای ویندوز و سرفیس دو رهبر جداگانه انتخاب کرد. داولوری مسئولیت بخش سرفیس را برعهده گرفت و «میخائیل پاراخین» رهبر جدید تیم ویندوز و تجربیات وب شد. حالا داولوری مسئولیت هر دو بخش را برعهده گرفته است، زیرا پاراخین تصمیم گرفته تا «نقش‌های جدید را» بررسی کند.

The Verge یادداشت داخلی جدید از «راجش ژا»، رئیس بخش تجارب و دستگاه‌های مایکروسافت به دست آورده که در آن، سازماندهی جدید بخش ویندوز شرح داده شده است. با این تغییر، مایکروسافت تیم‌های ویندوز و سرفیس خود را دوباره یکی کرده است. ژا در این رابطه توضیح می‌دهد:

«این امر باعث می‌شود تا بتوانیم رویکردی جامع برای ساخت سیلیکون، سیستم‌ها، تجارب و دستگاه‌هایی داشته باشیم که شامل کلاینت ویندوز و ابر برای این دوره هوش مصنوعی می‌شوند.»

رئیس جدید ویندوز و سرفیس مایکروسافت

مایکروسافت رئیس جدید ویندوز و سرفیس را معرفی کرد

داولوری که اکنون رهبری تیم ویندوز و سرفیس را برعهده دارد و مستقیما به «راجش» گزارش خواهد داد، بیش از 23 سال در مایکروسافت مشغول به کار بوده است. او برای ساخت پردازنده‌های سفارشی دستگاه‌های سرفیس با کوالکام و AMC نیز مشارکت داشته است.

پاراخین نیز در حال حاضر آینده نامشخصی در مایکرو‌سافت دارد و در یادداشت مایکروسافت اشاره شده که او به‌دنبال «نقش‌های جدیدی» است که این موضوع احتمالاً به خروج او از مایکرو‌سافت ارتباط دارد. پاراخین قبل از اینکه مسئولیت‌های بخش مهندسی ویندوز و تغییرات مایکروسافت اج را بپذیرد، روی بینگ چت کار می‌کرد.

تغییرات جدید مایکروسافت در زمانی اعلام شد‌ه‌اند که هفته گذشته، «مصطفی سلیمان»، هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند گوگل به‌عنوان مدیرعامل واحد هوش مصنوعی این شرکت استخدام شده بود. همچنین غول فناوری تعدادی از کارمندان Inflection AI، از جمله «کارن سیمونیان»، یکی از بنیانگذاران (که اکنون دانشمند ارشد هوش مصنوعی مایکرو‌سافت است) را استخدام کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا