دانش و فناوری

دردسر تازه متا برای اعتیادآوری اینستاگرام و فیس بوک در اروپا

جریمه سنگین در راه است؛

اتحادیه اروپا از فیس بوک و اینستاگرام، زیرمجموعه های متا پلتفرمز به دلیل نقض احتمالی قوانین محتوای آنلاین مربوط به ایمنی کودکان تحقیق می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چنین اقدامی ممکن است به وضع جریمه های سنگینی برای شرکت منجر شود. تحت قانون سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا(DSA) که سال گذشته آغاز شد، شرکت های فناوری باید اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای مخرب در پلتفرم هایشان انجام دهند.

کمیسیون اتحادیه اروپا تصمیم گرفته به دلیل نگرانی هایی درباره اینکه فیس بوک و اینستاگرام اقدامات کافی برای برطرف کردن خطرات متوجه کودکان انجام نداده اند، تحقیقی عمیق درباره این پلتفرم ها انجام دهد.

در بیانیه این سازمان آمده است: کمیسیون نگران است که سیستم های فیس بوک و اینستاگرام و الگوریتم هایشان احتمالا اعتیادهای رفتاری در کودکان و همچنین تاثیراتی به نام «لانه خرگوش» را ایجاد کند. علاوه بر این موارد کمیسیون همچنین نگران روش های تضمین سن کاربر و احراز هویت اجرا شده توسط متا است.

به طور دقیق تر نگرانی های رگولاتور مربوط به دسترسی کودکان به محتوای نامناسب است. متا اعلام کرده هم اکنون برخی ابزارهای آنلاین برای حفاظت از کودکان را در اختیار دارد.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد: ما می خواهیم کاربران جوان تر تجربه ای ایمن و متناسب با سن شان در فضای آنلاین داشته باشند. از سوی دیگر یک دهه را صرف توسعه بیش از 50 ابزار و سیاست برای حفاظت از آنها کردیم. کل صنعت با این چالش روبرو است و ما مشتاقیم جزییات بیشتری از فعالیت هایمان را با کمیسیون اتحادیه اروپا به اشتراک بگذاریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا