دانش و فناوری

نسل بعدی آیفون SE احتمالاً دارای جزیره پویا خواهد بود

در حالی که اوایل سال 2023 در گزارشی گفته شده بود که اپل قصد دارد با سری گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه خود، یعنی آیفون SE خداحافظی کند، اما اخیراً به استفاده از باتری آیفون 14 در این دستگاه اشاره شده بود و همچنین رندرهایی از این دستگاه منتشر شد. حالا براساس یک شایعه جدید، ظاهراً آیفون SE بعدی دارای بریدگی مخصوص دوربین سلفی نخواهد بود و اپل تصمیم گرفته تا در آن از جزیره پویا (Dynamic Island) مدل‌های آیفون 14 پرو مجهز کند.

براساس این شایعه که توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (Majin Bu) اعلام شده است، نسل بعدی آیفون SE می‌تواند از نظر طراحی بسیار شبیه به آیفون 16 فعلی باشد که هم‌اکنون در حال توسعه است. این دستگاه به احتمال زیاد دارای یک دوربین خواهد بود و این منبع شنیده است که وجود جزیره پویا در آن تأیید شده است. همچنین از نظر ابعاد، با دستگاه شبیه به آیفون XR مواجه هستیم.

تغییرات آیفون SE بعدی

همچنین تصاویری از این تغییرات احتمالی منتشر شده است که آیفون SE بعدی را با یک دوربین روی پنل پشتی خود و همچنین وجود Dynamic Island نشان می‌دهد.

البته خود منبع نیز اشاره کرده است که این اطلاعات را نمی‌توان تأیید کرد. اپل تاکنون هر دو سال یک مدل جدید SE معرفی کرده است و آخرین مدل در مارس سال 2022 معرفی شده بود. بنابراین مدل جدید از نظر زمانی باید ماه آینده میلادی معرفی شود، اما با توجه به اینکه هنوز هیچ مشخصاتی از آن به‌صورت اساسی فاش نشده است، در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که اپل هنوز به زمان زیادی نیاز دارد تا کار روی این دستگاه را به پایان برساند.

در واقع، آیفون SE بعدی ممکن است سال 2025 و پس از عرضه آیفون 16 در پاییز امسال وارد بازار شود. هر زمان که عرضه شود، انتظار می‌رود که این دستگاه به مشخصات دیگری از جمله پورت USB-C و دکمه اکشن مجهز شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا