دانش و فناوری

نینتندو سرانجام تایید کرد که سوییچ 2 در راه است

نینتندو روز سه‌شنبه به ضداقلیمی‌ترین شکل ممکن، شایعات سال‌ها را تایید کرد: کنسول Nintendo Switch 2 در راه است.

Shuntaro Furukawa، رئیس نینتندو، در X نوشت: «ما در این سال مالی درباره جانشین نینتندو سوییچ اطلاعیه‌ای خواهیم داد.

این اعلامیه واقعی کنسول نبود، فکر کنید. در عوض، Furukawa می‌خواست به کاربران هشدار دهد که انتظار اعلام واقعی در جریان مستقیم نینتندو در ماه آینده را نداشته باشند.

در این پست آمده است: «ما در ژوئن امسال یک نینتندو دایرکت را در رابطه با سری نرم‌افزار نینتندو سوییچ برای نیمه دوم سال 2024 برگزار خواهیم کرد، اما لطفاً توجه داشته باشید که در طول این ارائه هیچ اشاره‌ای به جانشین نینتندو سوییچ نخواهد شد.

سال مالی نینتندو در ماه مارس به پایان می رسد، به این معنی که ممکن است باید تا بهار 2025 منتظر بمانیم تا بدانیم چه چیزی برای سوییچ که 9 سال پیش عرضه شد، چیست.

نینتندو سوییچ که در سال 2015 راه اندازی شد، یک موفقیت چشمگیر برای شرکت بازی سازی ژاپنی بود. تا به امروز، نینتندو بیش از 141 میلیون دستگاه فروخته است و سوئیچ را به سومین کنسول پرفروش تمام دوران تبدیل کرده است، که تنها پس از Nintendo DS و PlayStation 2 قرار دارد.

سوییچ بسیار محبوب شد زیرا اولین سخت افزار بازی موفق تجاری بود که هم به عنوان یک دستگاه دستی و هم به عنوان کنسول دسکتاپ متصل به یک نمایشگر خارجی قابل بازی بود. انتشار تصادفی «Animal Crossing: New Horizons» در آغاز قرنطینه جهانی ویروس کرونا نیز یک موهبت برای نینتندو بود. بین مارس تا نوامبر 2020، نینتندو 12 میلیون کنسول سوییچ فروخت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 73 درصد افزایش داشت. این شرکت حتی مجبور شد پیش بینی مالی خود را در آن سال اصلاح کند تا 50 درصد بیشتر از حد انتظار باشد.

اعلامیه حیله گرانه نینتندو با گزارش درآمد سه ماهه آن همراه بود. فروش سخت افزار این شرکت نسبت به سال گذشته 12.6 درصد کاهش یافته است، همانطور که طبیعی است زمانی که کنسول پرچمدار آن برای نزدیک به یک دهه در دسترس بوده است. با این حال، سوییچ به لطف عناوین انحصاری پرفروش مانند «The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom“دنباله انتظار برای کلاسیک”نفس وحشی

“اشک پادشاهی” دارد فروخته شد 20.6 میلیون نسخه در سال گذشته، در حالی که “Super Mario Bros. Wonder” 13.44 میلیون نسخه فروخت. توسعه‌دهندگان مستقل همچنان به دنبال بازی‌هایی برای سوییچ هستند که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را از طریق فروشگاه اینترنتی نینتندو دانلود کنند. این و این واقعیت که نینتندو این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که کنسول های قدیمی خود را بازی کنند. بازی های روی سوییچ، حتی پس از نه سال، کنسول را تازه نگه داشته است.

بنابراین، چه چیزی اول خواهد شد: Nintendo Switch 2 یا Silksong؟

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا