دانش و فناوری

ابراز تمایل کره شمالی برای همکاری با سایپا: سایپا در تولید خودرو توانایی خوبی دارد

«یون جونگ‌هو»، وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی، از تمایل این کشور برای همکاری با گروه خودروسازی سایپا خبر داد. این خبر را خبرگزاری رسمی سایپا، یعنی سایپانیوز در وب‌سایت خود منتشر کرده است.

این روزها ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران درحال برگزاری است و خودروسازان ایرانی نیز به‌دنبال بازار صادراتی برای محصولات خود هستند. به‌نظر می‌رسد که اکنون خودروهای سایپا موردتوجه جمهوری دموکراتیک خلق کره قرار گرفته‌اند. به گفته یون جونگ‌هو، روابط دوستانه سیاسی دو کشور می‌تواند به‌عنوان دلیلی برای همکاری‌ها در صنعت خودرو ایفای نقش کند. همچنین وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی توانایی سایپا در تولید خودروهای سواری و تجاری را خوب ارزیابی کرده و از تمایل کشورش برای همکاری با سایپا سخن گفته است.

ابراز تمایل کره شمالی برای همکاری با سایپا: سایپا در تولید خودرو توانایی خوبی دارد

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، از روز شنبه هفته جاری آغاز شده است. در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۸۵ کشور جهان حضور دارند. نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ مورد استقبال تولیدکنندگان،‌ تجار و بازرگانان خارجی قرار گرفته است. این نمایشگاه تا 12 اردیبهشت‌ماه برپاست. امکان بازدید برای عموم مردم،‌ تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از ساعت 9 تا 16 فراهم است.

نگاهی به صنعت خودروسازی کره شمالی

برند مشهور صنعت خودروسازی جمهوری دموکراتیک خلق کره «پیونگهوا موتورز» نام دارد. این برند فعالیت خود را از سال 1998 و براساس سرمایه‌گذاری مشترک کره شمالی و جنوبی آغاز کرد. محصولات پیونگهوا موتورز خودروهایی از برند فیات و برلیانس هستند که تحت لیسانس دو شرکت چینی و ایتالیایی در کره شمالی مونتاژ می‌شوند.

پیونگهوا موتورز

پیونگهوا موتورز حقوق انحصاری تولید، عرضه و فروش خودروهای دست‌دوم در جمهوری دموکراتیک خلق کره را نیز در اختیار دارد. بااین‌حال، اکثر مردم کره شمالی قادر به خرید خودرو حتی از نوع دست‌دوم نیستند. دیگر برند صنعت خودروسازی کره شمالی «کارخانه موتور سونگری» نام دارد. این برند در تولید خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین تجاری فعالیت دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا