دانش و فناوری

هانس تونگ از سرمایه قابل توجه در مورد اینکه چرا بنیانگذاران باید بازی طولانی را انجام دهند

هانس تونگ، شریک مدیریتی در سرمایه قابل توجه، سابق سرمایه GGV، افکار زیادی در مورد وضعیت سرمایه گذاری خطرپذیر امروز دارد.

با 4.2 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، Notable از یک شرکت 24 ساله VC فرامرزی GGV Capital تکامل یافته است و تانگ در زمانی که GGV در شرکت هایی مانند سرمایه گذاری کرده است، وجود داشته است. Affirm، Airbnb، StockX، Square و Slack.

چنین تجربه‌ای به او تخصص خوبی می‌دهد، نه اینکه به دید خوبی از آنچه در حال حاضر در بازار می‌گذرد اشاره کنیم. بنابراین، ما اخیراً او را در TechCrunch آورده ایم انصاف پادکست برای بحث در مورد ارزش گذاری ها، اینکه چرا بنیانگذاران باید بازی طولانی را انجام دهند، و دلیل اینکه برخی از شرکت های VC بیشتر از دیگران با مشکل مواجه هستند.

ما عمیقاً به دلایلی که او همچنان نسبت به فین‌تک خوش‌بین است و اینکه کدام بخش‌ها در فضای فین‌تک او را به‌ویژه هیجان زده می‌کنند، پرداختیم.

ما هم بحث کردیم تغییرات اخیر در شرکت خودش، که نتیجه تقسیم تیم های GGV Capital به عملیات جداگانه ایالات متحده و آسیا است. تحول GGV آخرین مورد از یک رشته تغییراتی است که در دنیای سرمایه گذاری خطرپذیر دیده ایم، از جمله جابجایی پرسنل در صندوق بنیانگذاران، معیار و رشد سرمایه.

در زیر گزیده‌هایی از این مصاحبه که برای طولانی‌تر شدن و وضوح ویرایش شده است، آمده است:

TechCrunch: سال گذشته، ما در مورد دورهای پایین صحبت کردیم. در آن زمان فکر می کردید که آنها لزوما چیز بدی نیستند. آیا هنوز هم همین طرز فکر را دارید؟

هانس تونگ: من تقریبا 20 سال است که در این تجارت هستم. ما در نحوه برخورد با مسائل درازمدت هستیم. من همیشه می دانم که در مورد نشانه گذاری ها مهم نیست. این مثل فقیر شدن است [report] کارت یا گرفتن نمره امتحانی؛ تا زمانی که واقعاً یک خروجی نداشته باشید، واقعاً مهم نیست. IPO در واقع فقط یک نقطه عطف است، نه پایان بازی. IPO آغازی است برای سرمایه گذاران عمومی که برای این سفر همراه شوند. بنابراین اگر بلندمدت فکر می‌کنید، افزایش یا کاهش موقت ارزش‌گذاری‌ها به اندازه ایجاد یک نتیجه بزرگ در پایان مهم نیست.

هر آنچه که برای گسترش کسب و کار لازم است، همان چیزی است که شرکت، بنیانگذاران و هیئت مدیره باید روی آن تمرکز کنند تا کسب و کار را به بهترین نحو در هر مرحله مدیریت کنند.

بنیانگذاران متوجه نمی شوند که این انتخاب بین خاموش شدن و انجام یک دور پایین نیست. در آن شرایط، هر بار یک دور پایین انتخاب خواهید کرد. چالش زمانی است که شما با چشم انداز حفظ ارزش گذاری یا افزایش یک روند نزولی مواجه می شوید. اگر این کار را انجام ندهید، بعداً با خطر خاموش شدن روبرو می شوید. اما اگر نزدیک به تعطیلی هستید، هیچکس روی شما سرمایه گذاری نخواهد کرد.

TC: با توجه به چشم‌انداز سرمایه‌گذاری، امسال نسبت به سال گذشته چقدر متفاوت است؟

HT: من فکر می‌کنم این ادامه همان چیزی است که در نیمه دوم سال 2023 دیدیم. بدیهی است که هوش مصنوعی یک چیز پرت است. هوش مصنوعی در حال حاضر بسیار بیش از حد ارزش گذاری شده است. شما می توانید استدلال کنید که ما فقط در اولین دوره، یا نیمه اول اولین دوره برای هوش مصنوعی هستیم. بنابراین مردم مایل به پرداخت اضافی هستند […] شما می‌بینید که در ابتدای یک رونق، دورهای دیوانه‌وار زیادی اتفاق می‌افتد، اما انشعاب وجود خواهد داشت و شرکت‌هایی وجود خواهند داشت که در نهایت عملکرد خوبی خواهند داشت، و اکثر شرکت‌ها ممکن است نکنند.

در بیشتر موارد، من همچنان به بنیان‌گذاران هشدار می‌دهم که خود را با بخش‌هایی که خوب کار می‌کنند مقایسه نکنند، بلکه به طور کامل روی مدیریت کسب‌وکارشان تمرکز کنند.

TC: سرعت سرمایه گذاری شما نسبت به سال های اخیر چگونه است؟ شرکت های VC چگونه تحت تاثیر این رکود قرار گرفته اند؟

HT: من فکر می‌کنم که ما در سطح 2022 بیشتر هستیم – بنابراین بیشتر از سال 2023. اما سال 2021 دور از ذهن بود. نه برای تجارت خوب است و نه برای اکوسیستم. بدون نام بردن از نام، می‌بینید که شرکت‌ها تحت تأثیر کارهایی که در سال 2021 انجام می‌دادند، قرار می‌گیرند، و این باعث شده است که اکنون سرعت آنها بسیار کاهش یابد، که مایه تاسف است، زیرا بسیاری از آنها سرمایه‌گذاران بزرگی هستند. آنها در شرکت های بزرگی هستند و خیلی بد است که نمی توانند در نتیجه سوء هاضمه شرکت کنند.

به عنوان مثال، برخی از شرکت‌ها در سال 2021 یک دور بزرگ جمع‌آوری کردند. حتی اگر کسب‌وکار در حال رشد درآمدی حدود 40 تا 50 درصد نسبت به سال گذشته است و احتمالاً می‌توانند به‌زودی در سال آینده یا بیشتر از نقطه‌نظر سررسید عرضه اولیه شوند. […] اما از آنجا که ارزش گذاری آنها در دور آخر خود بسیار بالا است، آنها در آن سطح از ارزش گذاری در بازار عمومی فعلی نیستند، جایی که مضرب ها کمی فشرده شده اند. پس باید منتظر بمانند.

در نتیجه، وجوهی که در سال 2021 در آنها سرمایه گذاری کردند، نمی توانند پول نقد خود را دریافت کنند به این دلیل که کمبود نقدینگی وجود دارد و LP ها نیز نمی توانند پول را پس بگیرند. بنابراین ما آن بازیافت پول را نداریم که به LP ها برمی گردد که بتوانند به سرمایه گذاری در صندوق های جدید ادامه دهند. در نتیجه کل سیستم آسیب می بیند.

TC: من اخیراً گزارش دادم که بودجه در فضای فین تک در سه ماهه اول امسال به پایین ترین سطح خود در هفت سال گذشته رسیده است، متعجب شدم. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

HT: فکر می‌کنم برای فین‌تک، با توجه به فضای تورمی بالایی که داشتیم و قطعاً نرخ بهره بالا، تصمیم‌گیری در مورد فین‌تک برای مردم سخت‌تر است. اما اگر به مجموعه‌های دیگر معیارها نگاه کنید، در خدمات مالی به عنوان یک دسته، ارزش بازار همه شرکت‌های دولتی در حوزه بانکداری، بیمه و خدمات مالی بیش از 10 تریلیون دلار است. از این 10 تریلیون دلار، تنها کمتر از 5 درصد آن در شرکت های فین تک است.

بنابراین، اگر همه ما بدانیم که بهترین شرکت‌های فین‌تک سریع‌تر از شرکت‌های خدمات مالی رشد می‌کنند، تنها مسئله زمان است که نفوذ تک رقمی و ارزش بازار آنها در طول زمان افزایش می‌یابد. بنابراین فراز و نشیب هایی خواهد داشت. مانند تجارت الکترونیک، فین‌تک ممکن است برندگان زیادی نداشته باشد، اما آنهایی که می‌توانند برنده شوند، بازار بزرگی خواهند داشت.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ برای خبرنامه TechCrunch Fintech ثبت نام کنید اینجا.

آیا می خواهید با یک نکته ارتباط برقرار کنید؟ به من ایمیل بزنید maryann@techcrunch.com یا به سیگنال 408.204.3036 برای من پیام ارسال کنید. همچنین می توانید یادداشتی را برای کل خدمه TechCrunch در tips@techcrunch.com ارسال کنید. برای ارتباطات ایمن تر، برای تماس با ما اینجا کلیک کنیدکه شامل SecureDrop (دستورالعمل در اینجا) و پیوندهایی به برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا