دانش و فناوری

OpenAI به انتقاد «ایلان ماسک» درباره امنیت ChatGPT در آیفون پاسخ داد

اپل در روز دوشنبه در مراسم WWDC از همکاری با OpenAI خبر داد. پس از آن نیز «ایلان ماسک» از این دو شرکت به‌شدت انتقاد کرد. ماسک خطاب به اپل گفت چطور می‌شود این شرکت به اندازه کافی باهوش نباشد تا هوش مصنوعی خودش را بسازد و به OpenAI اعتماد کند. همچنین این میلیاردر مدعی شد که اپل داده‌های کاربران را به OpenAI می‌فروشد و ChatGPT نیز فاقد امنیت است. اکنون مدیر ارشد OpenAI به قسمت دوم گفته‌های ماسک، یعنی میزان امنیت ChatGPT پاسخ داده است.

ایلان ماسک به تازگی در پستی با اشاره کنایه‌آمیز به همکاری اپل و OpenAI گفته است که اپل به‌اندازه کافی باهوش نیست تا هوش مصنوعی خودش را بسازد، اما بااین‌حال می‌تواند اطمینان حاصل کند که OpenAI از امنیت و حریم خصوصی کاربران محافظت کند. او همچنین مدعی شده که اپل داده‌های کاربران را به OpenAI می‌فروشد.

پاسخ OpenAI به ادعاهای ایلان ماسک

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a7%db%8c%d9%84%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9'>ایلان ماسک</a>

اکنون به گزارش فورچون، «میرا موراتی»، مدیر ارشد فناوری OpenAI، با ادعاهای ایلان ماسک مخالفت کرده است. او می‌گوید: «این نظر اوست. بدیهی است که من اینطور فکر نمی‌کنم. ما عمیقاً به حفظ حریم خصوصی کاربران و ایمنی محصولات خود اهمیت می‌دهیم.»

به گفته میرا موراتی، اپل داده‌های کاربران خود را با OpenAI به اشتراک نمی‌گذارد و OpenAI نیز مدل‌های خود را با داده‌های کاربران اپل آموزش نمی‌دهد. موراتی گفت OpenAI به‌شدت بر حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربر متمرکز است. او گفت: «ما در تلاش هستیم که تا حد ممکن با مردم شفاف باشیم. بزرگ‌ترین خطر این است که ذی‌نفعان این فناوری، آن را اشتباه درک کنند.»

قسمت ابتدایی گفته‌های ایلان ماسک درباره اینکه اپل نتوانسته هوش مصنوعی خودش را بسازد، کم‌وبیش غلط است. چراکه اپل در WWDC اعلام کرد که Apple Intelligence را توسعه داده که به دو صورت، یکی روی دستگاه و دیگری در فضای ابری، کار می‌کند. ماسک پس از رونمایی از این هوش مصنوعی، اظهار داشت که در صورت پیاده‌سازی این سیستم در سطح سیستم‌عامل، استفاده از دستگاه‌های اپل را در شرکت‌های خود ممنوع خواهد کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا