دانش و فناوری

استارتاپ تشخیص تقلب دیجیتال BioCatch با خرید اکثر سهام Permira به ارزش 1.3 میلیارد دلار رسید.

شرکت تشخیص تقلب دیجیتال BioCatch یک سهامدار عمده جدید دارد: شرکت سهام خصوصی مستقر در بریتانیا، Permira، سهام این شرکت را عمدتاً از سرمایه گذاران موجود از جمله Bain Capital، Maverick Ventures، و Tech Opportunities در یک معامله بازار ثانویه خریداری می کند که ارزش دارد. BioCatch با 1.3 میلیارد دلار.

سهامداران فعلی Sapphire Ventures و Macquarie Capital نیز در حال افزایش سهام خود در BioCatch هستند، اگرچه این شرکت ها به چه میزان اشاره نکردند. پرمیرا همچنین از تایید اینکه اکنون چه مقدار از سهام اکثریت در BioCatch را در اختیار دارد خودداری کرد.

این دومین معامله قابل توجه سهام خصوصی است که در کمتر از یک هفته در فضای امنیت سایبری اعلام شده است. توما براوو جمعه گذشته اعلام کرد که قصد دارد Darktrace را در یک معامله 5 میلیارد دلاری بخرد که باعث می شود شرکت امنیت سایبری بریتانیا خصوصی شود.

Permira سال گذشته در معامله بازار ثانویه مشابه با سرمایه گذاران موجود، “سهم اقلیت قابل توجهی” در BioCatch را به دست آورد و پس از Bain و Maverick، سهامدار شماره 3 شرکت شد. بر اساس گزارش‌های آن زمان، BioCatch در آن مقطع از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد، به این معنی که سرمایه‌گذاران از آن زمان ارزش خود را از شرکت امنیت سایبری اسرائیل افزایش داده‌اند.

BioCatch مستقر در تل‌آویو که در سال 2011 تأسیس شد، فناوری‌ای را توسعه می‌دهد که به شرکت‌هایی مانند بانک‌ها کمک می‌کند تا رفتار آنلاین کاربران را برای تشخیص واقعی یا کلاهبردار بودن مشتری پیگیری کنند. این می‌تواند به شناسایی ربات‌هایی که برای مثال تلاش می‌کنند از طریق استراتژی‌هایی مانند «پر کردن اعتبار» به حساب‌های بانکی آنلاین دسترسی پیدا کنند، کمک کند.

این شرکت تا به امروز بیش از 200 میلیون دلار جمع آوری کرده است، از جمله بخش هایی از غول های مالی مانند American Express، HSBC، Barclays، Citi و National Australia Bank.

این جدیدترین معامله نشان دهنده بزرگترین معامله شناخته شده پرمیرا از زمانی است که شرکت امنیت ایمیل Mimecast را کمی بیش از دو سال پیش به قیمت 5.8 میلیارد دلار خصوصی کرد. پرمیرا می‌گوید از سرمایه‌گذاری و موقعیت خود به عنوان سهامدار عمده استفاده خواهد کرد تا “ذهنیت رشد” را به BioCatch بیاورد و برنامه‌هایی برای گسترش بیشتر در سراسر اروپا دارد.

استفان دزیارسکی، شریک و رئیس همکار فرصت‌های رشد پرمیرا، در یک مطبوعات گفت: «پرمیرا چندین سال است که از موضوع امنیت سایبری حمایت می‌کند و در این زمینه، شناسایی کلاهبرداری آنلاین، بازارهای هویت مشتری و مدیریت دسترسی به یک تمرکز واضح تبدیل شده است. رهایی. ما سال‌هاست BioCatch را با اشتیاق دنبال کرده‌ایم و اکنون که از اوایل سال 2023 سهامدار هستیم، اعتقاد ما به کسب‌وکار، پتانسیل رشد، رهبری فناوری و تیم مدیریت آن همچنان در حال رشد است.»

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا