دانش و فناوری

رگولاتوری تأکید کرد: هیچ بسته اینترنتی نباید حذف شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با انتشار پستی اعلام کرد هیچکدام از بسته‌های اینترنت که تا دیروز در دسترس کاربران بودند، نباید حذف شوند. لاجوردی همچنین تأکید کرد افزایش قیمت نباید بیشتر از 34 درصد باشد.

روز گذشته و پس از پذیرش شروط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توسط اپراتورها، مجوز رسمی افزایش قیمت اینترنت صادر شد. امروز نیز اپراتورهای موبایل تعرفه بسته‌های اینترنت خود را بروزرسانی کردند. در این میان برخی از بسته‌های قدیمی حذف و بسته‌های جدیدی تعریف شدند، موضوعی که با مخالفت جدی سازمان تنظیم مقررات روبه رو شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در همین راستا با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی، تأکید کرد هیچ بسته اینترنتی نباید حذف شود:

  • هیچ بسته موجودی، مجوز حذف شدن ندارد و حداکثر افزایش قیمت این بسته‌ها حدود ۳۰ درصد است.
  • همچنین اپراتورها باید بسته‌های جدید و بلند مدت را در اختیار عموم مردم قرار دهند و به فوریت جدول مقایسه قیمت قبل و بعد بروزرسانی بسته‌ها را اطلاع‌رسانی کنند.

«امیر لاجوردی» رئیس این سازمان نیز در واکنش به این پست تأکید کرد هیچکدام از بسته‌هایی که تا دیروز در دسترس کاربران بوده نباید حذف شوند و بیش از ۳۴ درصد هم افزایش قیمت نخواهند داشت. به گفته وی با اپراتورهایی که از این دو اصل تخطی کنند حتما برخورد قانونی خواهد شد.

در همین راستا نیز شاهد بازگشت بسته‌هایی که امروز صبح حذف شده بودند، هستیم. اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز با انتشار اطلاعیه‌ای تغییرات تعرفه جدید را به اطلاع مشترکین خود رساندند.

اپراتورهای موبایل در ابتدای هفته با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار افزایش صددرصدی تعرفه اینترنت شدند. با این حال وزارت ارتباطات شروطی را برای افزایش قیمت تعیین کرد که سرانجام اپراتورها با این شروط موافقت کردند.

افزایش سایت‌های نسل پنجم به 10 درصد تا پایان سال 1403، افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به 96 درصد تا پایان سال 1403 و افزایش 30درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده از جمله مهم‌ترین شروط تعیین شده برای اپراتورهاست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا