دانش و فناوری

بلومبرگ: مدیرعامل مایکروسافت از اخراج ناگهانی «سم آلتمن» از OpenAI خشمگین است

خبر اخراج «سم آلتمن» از OpenAI که روز جمعه اعلام شد تاکنون حواشی بسیار زیادی به همراه داشته است. ابتدا «گرگ براکمن»، یکی دیگر از بنیانگذاران OpenAI استعفای خود را اعلام کرد و پس از آن امروز گفته شد که هئیت مدیره OpenAI ظاهراً درحال مذاکره با مدیرعامل اخراج‌شده برای بازگرداندن او هستند. حالا بلومبرگ در گزارش خود اعلام کرده که مایکروسافت و «ساتیا نادلا»، مدیرعامل آن نیز از تصمیم OpenAI مطلع نبوده‌اند و ساتیا از این موضوع بسیار خشمگین است.

بلومبرگ در گزارش خود می‌نویسد که مدیران شرکت مایکروسافت، به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری OpenAI نیز از تصمیم هیئت مدیره برای اخراج سم آلتمن غافلگیر شده‌اند. به گفته شخصی که مستقیماً از تفکرات نادلا آگاه است، او از این خبر خشمگین و شوکه شده است.

مایکروسافت بزرگ‌ترین شریک تجاری OpenAI محسوب می‌شود و مدل GPT-4 و فناوری تولید DALL E-3 این شرکت، هوش مصنوعی Copilot و قابلیت تولید تصویر غول ردموندی را تأمین می‌کنند. براساس گزارش بلومبرگ به‌نظر می‌رسد که هئیت مدیره OpenAI برنامه‌های خود برای اخراج مدیرعامل شرکت را برای مهم‌ترین شریک خود یعنی مایکروسافت مطرح نکرده است.

از آن زمان تاکنون اتفاقات دیگری نیز در این رابطه رخ داده است و گزارشگر بلومبرگ در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مایکروسافت همچنان به همکاری خود با OpenAI ادامه می‌دهد.

نکته‌ای که احتمالاً برای هیئت مدیره OpenAI نگران‌کننده خواهد بود، این است که امروز در گزارش دیگری گفته شده بود سم آلتمن به همراه «گرگ براکمن» قصد دارند شرکت هوش مصنوعی جدیدی راه‌اندازی کند و در صورت حمایت نادلا از آن‌ها، ممکن است وضعیت OpenAI کمی نگران‌کننده شود. بااین‌وجود، اکنون طبق آخرین گزارش‌ها OpenAI و آلتمن در حال مذاکره با یکدیگر هستند و احتمالاً طی چند روز و حتی ساعات آینده شاهد انتشار اخبار بیشتری در این رابطه خواهیم بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا