دانش و فناوری

شرکت مرحله اولیه Eniac Ventures 220 میلیون دلار از دو صندوق جمع آوری می کند

Eniac Ventures دو صندوق به ارزش 220 میلیون دلار را بسته است، شرکت مرحله اولیه به طور انحصاری با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است.

Eniac مستقر در نیویورک 60 میلیون دلار برای Select 1، وسیله این شرکت برای سرمایه گذاری های بعدی در شرکت های نمونه کار، و 160 میلیون دلار برای Eniac VI جمع آوری کرده است. این شرکت 11 سرمایه گذاری از انتخاب 1 انجام داده است که در واقع در سال 2021 بسته شد اما تا کنون به طور عمومی اعلام نشده است. به گفته نیهال مهتا، یکی از بنیانگذاران و شریک عمومی، این شرکت قصد دارد اولین سرمایه گذاری خود را «به زودی» از صندوق ششم خود انجام دهد. قصد دارد بسازد حدود 40 سرمایه گذاری در هر دو صندوق.

هنگام سرمایه گذاری جدید، میانگین اندازه چک انیاک 1.5 میلیون دلار است. به گفته مهتا، چک های بعدی معمولاً بزرگتر هستند و بزرگترین چک سرمایه گذاری شده از صندوق انتخاب آن 6 میلیون دلار است.

انیاک یک شرکت آگنوستیک بخش است و مهتا این تیم را به عنوان «عمومی‌های پیش از محصول متناسب با بازار» توصیف می‌کند. علیرغم اینکه انیاک از این موضوع آگاه است، حتی انیاک نیز توسط باگ هوش مصنوعی گزیده شده است، و مهتا خاطرنشان کرد که “یادگیری ماشین و هوش مصنوعی موضوع غالب” شرکت در دهه گذشته بوده است.

او گفت: “هوش مصنوعی در هوش مصنوعی وجود دارد، اما ما معتقدیم که این موج دگرگون کننده ترین موج محاسباتی است که از زمان اینترنت دیده ایم.”

شرکت های نمونه کار شامل 1up Health، Alloy، Anchor، Attentive، Brightwheel، Embrace، Ghost، Hinge، Hive، Level.ai، Maestro، Owlet و Vungle هستند. انیاک همچنین یک سرمایه‌گذار اولیه در Airbnb بود و در شرکت‌هایی مانند TapCommerce (به توییتر)، Anchor (به Spotify)، Dubsmash (به Reddit)، Hinge (به IAC)، Workflow (به Apple)، Vungle (به Blackstone) خروج کرده است. ) و Vence (به مرک Animal Health).

مهتا از نام بردن LP های خاص خودداری کرد و تنها اشاره کرد که آنها ترکیبی از “بنیادهای برتر، موقوفات، حقوق بازنشستگی و صندوق صندوق ها” هستند و اکثر آنها “مأموریت محور” هستند.

علیرغم محیط چالش برانگیز جمع آوری کمک مالی، مهتا گفت که جمع آوری کمک مالی “از قضا سریع ترین” بوده است که انیاک در 15 سال گذشته انجام داده است.

او با امتناع از ارائه ارقام خاص در مورد بازده، به TechCrunch گفت: «ما این موفقیت را به توانایی برگرداندن چندین وجه در چند سال گذشته نسبت می‌دهیم.

اندازه وجوه انیاک در طول سال ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. انیاک 1.5 میلیون دلار افتتاحیه خود را در سال 2010 جمع آوری کرد، 100 میلیون دلار برای چهارمین صندوق خود در سال 2017 جمع آوری کرد و صندوق دیگری نیز جمع آوری کرد. 125 میلیون دلار برای Eniac Fund V در سال 2021. در طول سال ها، بیش از 250 استارت آپ را پشتیبانی کرده است.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا