دانش و فناوری

هشدار جدی آژانس امنیت ملی آمریکا: تلفن خود را مجددا راه‌اندازی کنید!

با دسترسی راحت‌تر به برنامه‌های هک تلفن و بروزتر شدن وحشتناک این برنامه‌ها، احتمال استراق سمع مکالمات تلفنی یا هک‌شدن اطلاعات شما بالا می‌رود، که آژانس امنیت ملی آمریکا در این خصوص، برای محافظت بهتر توصیه‌هایی را به مردم ارائه کرده است.

آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) که نامی شناخته‌شده برای همه کسانی است که با مسائل مربوط به حریم خصوصی دیجیتال و سیاست‌گذاری مرتبط هستند، در سندی با عنوان «بهترین شیوه‌ها»، توصیه‌هایی را به مردم ارائه کرد که شامل دستورالعمل‌هایی برای تقویت محافظت از تلفن‌های هوشمند در برابر جاسوسی می‌شود.
 

گوشی را ری‌استارت کنید

طبق گزارشی که روزنامه استاندارد در این زمینه منتشر کرد، برجسته‌ترین توصیه این بود که حداقل هفته‌ای یک بار گوشی را بطور کامل ری‌استارت کرده و از نو راه‌اندازی کنید. این مرحله تضمین می‌کند که تمام فرآیندهای در حال اجرا خاتمه می‌یابند و RAM آزاد می‌شود، بنابراین محافظت از تلفن در برابر سوءاستفاده‌های امنیتی که نیازی به دخالت کاربر ندارند، افزایش می‌یابد.

آژانس امنیت ملی توضیح داد که این توصیه بطور خاص، حملاتی را هدف قرار می‌دهد که از آسیب‌پذیری‌ها بدون نیاز به تعامل کاربر، مانند کلیک کردن بر روی پیوندها یا باز کردن فایل‌ها، سوءاستفاده می‌کنند. راه‌اندازی مجدد گوشی می‌تواند این حملات موقتی را متوقف کند. با این حال، اگر این آسیب‌پذیری برای نصب دائمی نرم‌افزارهای جاسوسی مورد سوءاستفاده قرار گیرد، راه‌اندازی مجدد تأثیر زیادی نخواهد داشت.

 

این توصیه همچنین شامل کاهش تعداد برنامه‌های نصب‌شده روی تلفن، دانلود برنامه‌ها فقط از فروشگاه‌های رسمی، نصب بروزرسانی‌های دوره‌ای و باز نکردن پیوست‌ها یا پیوندها از پیام‌های غیرقابل اعتماد بود.
 

نکاتی برای دشوارتر کردن فرآیند جاسوسی

آژانس همچنین توصیه‌های لازم را در صورت وجود تردیدهای امنیتی ارائه کرده است:

– از کاور برای دوربین و میکروفون استفاده کنید. این آژانس توصیه می‌کند برای جلوگیری از جاسوسی بصری و صوتی، دوربین‌ها و میکروفون‌های تلفن را بپوشانید.

– از گفتگوهای حساس پرهیز کنید: ترجیحاً در مورد موضوعات حساس در تلفن یا نزدیک آن صحبت نکنید و گوشی را به مکان‌های مهم و امنیتی نبرید.

– اتصالات غیرضروری را خاموش کنید، جمع‌آوری داده‌ها را می‌توان با خاموش کردن Wi-Fi، بلوتوث، و سرویس‌های تلفن همراه در مواقعی که به آن‌ها نیاز نیست کاهش داد. همچنین توصیه می‌شود برای کاهش ردیابی مکان، خدمات GPS را نیز خاموش کنید.

– از یک پین قوی استفاده کنید: آژانس توصیه می‌کند از یک پین حداقل شش رقمی برای محافظت از داده‌ها استفاده کنید.

این توصیه‌ها در زمان افزایش نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی و امنیت دیجیتال ارائه می‌شوند و رویکردی عملی ارائه می‌دهند که می‌تواند به کاربران کمک کند تا از دستگاه‌های خود در برابر جاسوسی و هک محافظت کنند.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا