دانش و فناوری

اسکای ول ET5 به‌صورت رسمی رونمایی شد؛ خیز کرمان موتور برای تصاحب بازار خودروهای برقی

دوشنبه شب و در جریان یک مراسم رسمی، شرکت نبکا به‌طور رسمی از اسکای ول ET5 رونمایی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور الکتریکی چینی است که توسط جوینت ونچر کرمان موتور و گروه مپنا به بازار ایران عرضه می‌شود. این جوینت ونچر به صورت کوتاه نبکا نامیده می‌شود. تا این لحظه کراس‌اوور اسکای ول موفق شده است تا عنوان نخستین خودرو برقی ایران را کسب نماید. قیمت اسکای ول ET5 از سوی نبکا معادل دو میلیارد و 790 میلیون تومان اعلام شده است. همچنین در شب رونمایی، شرایط فروش این خودرو با موعد تحویل 90 روزه اعلام شد. به تمامی خریداران سری اول کراس‌اوور اسکای ول، یک دستگاه شارژر وال باکس نیز اهدا خواهد شد.

رونمایی از اسکای ول ET5

قدرت اسکای ول ET5 توسط تک موتور برقی قرار گرفته روی دیفرانسیل جلو خودرو تأمین می‌شود. این پیشرانه حداکثر 204 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. پکیج باتری‌های این خودرو 72 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و بنابر اعلام شرکت سازنده، می‌تواند خودرو را برای طی‌کردن مسافت 520 کیلومتری یاری کند. در صورتی که از شارژ سریع برای پرکردن باتری‌های این خودرو استفاده کنید، طی 35 دقیقه سطح شارژ باتری‌ها از 20 درصد به 80 درصد خواهد رسید. البته شارژ کامل باتری‌ها با برق شهری 12 ساعت به طول می‌انجامد. سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز 30 درصد از نیروی ترمزها را بازیافت می‌کند و به سمت باتری‌ها می‌فرستد.

امکانات و تجهیزات اسکای ول ET5

در بخش امکانات رفاهی، اسکای ول ET5 تجهیزات مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.  شش کیسه هوا، سقف پانوراما به همراه سانروف، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز اضطراری، صندلی‌های برقی جلو به همراه گرمکن و سردکن، ماساژور و حافظه صندلی راننده، سیستم تهویه اتوماتیک به همراه فیلتر پاکسازی هوای کابین، نور بالا اتوماتیک، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و شارژر بی سیم تلفن همراه تجهیزات این خودرو را تشکیل می‌دهند.

کابین خودرو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا