دانش و فناوری

اسپاتیفای در سه‌ماهه اول 2024 از نظر سود فصلی رکورد زد

اسپاتیفای گزارش مالی فصل اول 2024 خود را منتشر کرد و داده‌ها نشان می‌دهد که این شرکت عملکردی فراتر از انتظارات داشته است. رقم سود فصلی اسپاتیفای حالا از یک رکورد خبر می‌دهد و می‌توانیم پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در زمینه حاشیه سود ناخالص ببینیم.

اسپاتیفای امروز گزارش مالی سه‌ماهه اول 2024 خود را منتشر کرد و عملکرد درخشانش را به‌نمایش گذاشت. این شرکت در این بازه زمانی به‌ازای هر سهم 97 سنت سود ایجاد کرده است که نسبت به پیش‌بینی 65 سنت تحلیل‌گران فراتر بوده است. به‌علاوه، درآمد شرکت 3.64 میلیارد دلار بوده که باز هم از پیش‌بینی 3.61 میلیارد دلار تحلیل‌گران بیشتر بوده است. اسپاتیفای حالا 615 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

رشد سود و تعداد کاربران اسپاتیفای در فصل اول 2024

با انتشار این گزارش ارزش سهام اسپاتیفای 10 درصد رشد کرد. این شرکت می‌گوید در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی 179 میلیون دلار سود عملیاتی داشته است. این سود در شرایطی به‌دست آمده که این شرکت در بازه زمانی مشابه پارسال زیان 166 میلیون دلاری را تجربه کرده بود.

اسپاتیفای در سه‌ماهه اول 2024 از نظر سود فصلی رکورد زد

تعداد کاربران فعال ماهانه اسپاتیفای در مقیاس سالانه 19 درصد و در مقیاس فصلی 2 درصد رشد کرده است. اگرچه رقم کاربران فعلی این سرویس 3 میلیون کمتر از پیش‌بینی‌هاست، اما شرایط در مجموع برای این شرکت خوب به‌نظر می‌رسد.

اسپاتیفای می‌گوید عملکرد خوب آن‌ها در سه‌ماهه اول 2024 تحت‌تأثیر رشد سالم تعداد مشترکان، روش‌های پول‌سازی بهتر و سودآوری مناسب‌تر حاصل شده است. این شرکت حالا امید دارد که با شروع قدرتمند در ابتدای سال بتواند این روند را در ادامه نیز حفظ کند. اسپاتیفای پیش‌بینی کرده است که در سه‌ماهه بعدی 16 میلیون کاربر جدید جذب کند و حاشیه سود ناخالص خود را به 28.1 درصد برساند.

این شرکت سوئدی در ماه دسامبر 2023 اعلام کرد که حدود 17 درصد از نیروی کار خود را تعدیل می‌کند تا هزینه‌هایش را کاهش دهد. پیش‌تر نیز در ماه‌های ژانویه و ژوئن 2023 بخشی از کارمندان اسپاتیفای اخراج شده بودند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا