دانش و فناوری

Spotify در مورد بازی تجاری ابزارهای سازمانی و توسعه دهنده خود جدی می شود

تو می دانی که هر زمان که آن سلبریتی شناخته شده در یک زمینه کاملاً متفاوت ظاهر می شود – به عنوان مثال یک موسیقیدان که یک فیلم کوتاه ترسناک می سازد، یک تجربه کمی دردناک را تجربه می کند. یک بازیکن NFL که سر خود را در یک سریال کمدی بالا می برد. یا نماد فیلم هالیوودی که طرح های تلفن همراه را در تلویزیون می فروشد؟ خوب، با هجوم Spotify به فضای ابزارهای سازمانی و توسعه دهندگان این احساس شروع شده است – فی نفسه ایرادی ندارد، اما باعث می شود به دلیل واگرایی آن از هنجار، کمی از خود دور شوید.

آنچه ما در مورد آن صحبت می کنیم Backstage است، یک پلتفرم و چارچوب Spotify که در سال 2016 به صورت داخلی معرفی شد تا به زیرساخت توسعه دهندگان خود نظم دهد. Backstage به «پرتال‌های توسعه‌دهنده» قابل تنظیمی قدرت می‌دهد که ابزار، برنامه‌ها، داده‌ها، سرویس‌ها، APIها و اسناد را در یک رابط واحد ترکیب می‌کند. آیا می خواهید Kubernetes را نظارت کنید، وضعیت CI/CD خود را بررسی کنید یا حوادث امنیتی را ردیابی کنید؟ پشت صحنه برای نجات.

بسیاری از شرکت‌ها سیستم‌های داخلی خود را می‌سازند تا به توسعه‌دهندگان کمک کنند کارآمدتر کار کنند. و بسیاری از شرکت‌ها چنین سیستم‌هایی را از طریق مجوز منبع باز برای تشویق به پذیرش گسترده‌تر برای عموم منتشر می‌کنند، همانطور که Spotify در Backstage در سال 2020 انجام داد. اما برای یک شرکت فناوری مصرف‌کننده بسیار غیرمعمول است که به طور فعال از این سمت کسب و کار خود درآمدزایی کند، چیزی که Spotify تاکنون انجام داده است. از سال 2022 انجام می دهد.

اکنون، Spotify با راه‌اندازی مجموعه جدیدی از محصولات و خدمات طراحی شده برای تبدیل Backstage به پلتفرم پورتال توسعه‌دهنده واقعی برای صنعت توسعه نرم‌افزار، حتی بیشتر به این بازی متمایل شده است.

مدولار

Backstage بر اساس یک معماری ماژولار و مبتنی بر پلاگین ساخته شده است که به مهندسان اجازه می دهد تا پورتال توسعه دهنده خود را لایه لایه کنند تا نیازهای خود را برآورده کنند. در حال حاضر بازار پر رونقی برای پلاگین‌های Backstage وجود دارد که برخی توسط خود Spotify و برخی دیگر توسط جامعه گسترده‌تر از جمله توسعه‌دهندگان Red Hat و Amazon Web Services (AWS) توسعه یافته‌اند. سرویس (ECS) موجود در Backstage.

از اواخر سال 2022، Spotify تعداد انگشت شماری پلاگین ممتاز را به عنوان اشتراک می‌فروشد، مانند Backstage Insights که داده‌های مربوط به استفاده از Backstage را در یک سازمان ارائه می‌دهد، از جمله اینکه با کدام افزونه‌ها بیشتر درگیر هستند.

Spotify در مورد بازی تجاری ابزارهای سازمانی و توسعه دهنده خود جدی می شود

افزونه Backstage Insights اعتبار تصویر: اسپاتیفای

پروژه متن باز Backstage به صورت داخلی توسط برخی از مشهورترین شرکت های جهان از جمله LinkedIn، Twilio، American Airlines، Unity، Splunk، Ikea، HP و بیش از 3000 سازمان پذیرفته شده است. اما مانند هر پروژه منبع باز، مشکل اصلی Backstage پیچیدگی در راه‌اندازی است – ادغام‌ها، پیکربندی‌ها، و فهمیدن اینکه چگونه همه به هم می‌چسبند.

بنابراین، Spotify اکنون نسخه‌ای از پروژه منبع باز به نام Spotify Portal را معرفی می‌کند که از امروز به صورت بتا در دسترس است، که به عنوان یک پورتال توسعه‌دهنده داخلی با امکانات کامل و بدون کد (IDP) ارائه می‌شود. ” در بالای پشت صحنه ساخته شده است.

پورتال اسپاتیفای

پورتال اسپاتیفای اعتبار تصویر: اسپاتیفای

Spotify Portal با ابزارهای شروع سریع برای اتصال تمام سرویس‌ها و کتابخانه‌های داخلی، مملو از جادوگر راه‌اندازی برای نصب پورتال و اتصال آن به GitHub و ارائه‌دهنده ابری شرکت ارائه می‌شود.

هنگامی که IDP خود را تنظیم می کنید، معمولاً باید نرم افزارهای زیادی را وارد آن کنید، زیرا هدف IDP این است که کاتالوگ نرم افزار کامل شما را ضبط کرده و آن را به پایگاه کاربر نگاشت کنید، و به طور بالقوه ادغام های زیادی در آن دخیل است. تایسون سینگر، رئیس فناوری و پلتفرم‌های Spotify، به TechCrunch توضیح داد. و بنابراین با Spotify Portal برای Backstage، ما اساساً راهی بدون کد برای انجام این کار به مردم ارائه کرده‌ایم.

پورتال اسپاتیفای: دریافت کاتالوگ نرم افزار

پورتال اسپاتیفای: دریافت کاتالوگ نرم افزار اعتبار تصویر: اسپاتیفای

دریافت SaaS-y؟

در ظاهر، این به نظر نوعی بازی SaaS است، شبیه به اینکه چگونه یک شرکت تجاری ممکن است یک نسخه کاملاً مدیریت شده و میزبانی شده از یک محصول منبع باز محبوب را ارائه دهد. اما این دقیقاً چیزی نیست که در اینجا اتفاق می افتد – هیچ عنصر میزبانی برای این وجود ندارد، اگرچه ممکن است در آینده تغییر کند. این همان چیزی است که سینگر آن را “پشت صحنه در یک جعبه” می نامد، که در اکوسیستم خود مشتری یا در محل یا در فضای ابری خود مستقر شده است.

سینگر گفت: «این مشتری است که آن را مدیریت می کند. آنچه از دیدگاه ما مهم است این است که ما واقعاً بر کاهش زمان راه‌اندازی و زمان نگهداری تمرکز کرده‌ایم. بنابراین این بدان معناست که نه تنها راه‌اندازی و نصب «بدون کد» است، بلکه تعمیر و نگهداری است که در آن کد را کاهش می‌دهیم. این واقعاً مدیریت در زمینه خاص خود را بسیار آسان می کند.”

با این حال، در یک سوال بعدی، سخنگوی Spotify توضیح داد که Spotify Portal برای Backstage “اولین گام آن به سمت یک محصول مدیریت شده” است، به این معنی که به احتمال زیاد در آینده بیشتر شبیه یک سرویس SaaS ارائه خواهد شد. سخنگو گفت: “ما شاهد اشتهای فزاینده ای برای یک محصول مدیریت شده تر هستیم که به ما امکان می دهد تخصص خود را مستقیماً با شرکت ها به اشتراک بگذاریم، و ما می خواهیم بتوانیم موارد بیشتری را برای حمایت از این نیاز ارائه دهیم.” پورتال اولین قدم ما در این سفر است، اما در آینده، ما به صورت مدیریت شده، پیشنهادات خود را گسترش خواهیم داد.

علاوه بر این، Spotify در حال اضافه کردن خدمات و پشتیبانی سازمانی مختلف به این ترکیب است، که می‌گوید قبلاً از تابستان گذشته ارائه کرده است، اما تاکنون این موضوع را فاش نکرده است. این شامل پشتیبانی فنی یک به یک از پرسنل اختصاصی Backstage در Spotify می‌شود و شامل توافق‌نامه‌های سطح خدمات (SLA)، بررسی‌های امنیتی و اعلان‌های رویداد می‌شود. و برای کسانی که می خواهند در مرحله اول با Backstage شروع به کار کنند، Spotify همچنین خدمات مشاوره ای ارائه می دهد.

قرقره کردن

در اصل، Spotify اکنون به سه دسته گسترده از کاربران خدمات می دهد: پروژه منبع باز اصلی برای کسانی که منابع و مشکلات فنی برای خود استقرار همه چیز را دارند. «پذیرش‌کنندگان ترکیبی»، که Spotify آن‌هایی را که برخی از مهارت‌های لازم را دارند، اما در طول مسیر به حمایت نیاز دارند، می‌نامد. و سپس کسب و کارهایی هستند که به چیزی بیشتر در فر نیاز دارند – جایی که پورتال Spotify وارد معارضه می شود.

مشابه ساختار قیمت‌گذاری برای اشتراک‌های افزونه موجود خود، که بر اساس «پارامترهای مشتری فردی» مانند استفاده و ظرفیت دریافت می‌شوند، پورتال جدید و خدمات سازمانی هزینه‌های اولیه ندارند. آی تی

سینگر گفت: “برای قیمت گذاری، ما مشتریان را به سازمان فروش خود ارجاع می دهیم.” “این قیمت گذاری سفارشی است.”

با توجه به این انتقال به یک شرکت ابزارهای توسعه‌دهنده متمرکز بر سازمان، Spotify همچنین باید بر این اساس کارمندان خود را افزایش دهد، اگرچه سینگر نمی‌گوید چه تعداد نفر را استخدام می‌کند یا به این نقش‌های پشتیبانی جدید اختصاص می‌دهد.

سینگر گفت: «ما در حال تغییر نحوه پیشروی خود با سازمان فروش و پشتیبانی خود هستیم. بنابراین ما در حال تغییر تمرکز بیشتر به سمت این هستیم که چگونه می‌توانیم مشتریان را در سفر اولیه‌شان حمایت کنیم و سپس، پس از راه‌اندازی آن، سفر در حال انجام‌شان را تغییر دهیم، زیرا می‌خواهیم بتوانیم از آنها حمایت کنیم تا به سرعت به ارزش برسند. تا جایی که ممکن است.”

همه اینها، به نظر می رسد، فقط نوک کوه یخ تا آنجا که به تغییر ابزار توسعه دهندگان Spotify مربوط می شود. این شرکت در حال اضافه کردن ویژگی های جدید به برخی از پلاگین های ممتاز فعلی خود است و افزونه های بیشتری را نیز به این ترکیب اضافه می کند. یکی از این افزونه‌ها «تجربه داده‌ها» است که افزودن موجودیت‌های داده‌ای به یک کاتالوگ نرم‌افزار را آسان‌تر می‌کند – این شامل «غذاکننده‌های» داخلی برای جمع‌آوری متادیتا از پلتفرم‌های داده خارجی و در دسترس قرار دادن آن در سراسر Backstage است.

سال گذشته، Spotify همچنین یک محصول کاملاً مجزا را برای تیم های توسعه نرم افزار به نام Confidence معرفی کرد که مانند یک پلتفرم آزمایشی A/B بر اساس یکی از ابزارهای داخلی خود است. در حال حاضر، این محصول بتا باقی مانده است، اما سینگر می‌گوید که «همه سیستم‌ها کار می‌کنند» زیرا همه چیز را برای پرایم‌تایم در آینده آماده می‌کند.

ما از بازخوردی که از خود دریافت کرده‌ایم بسیار خوشحالیم [Confidence] سینگر گفت: مشتریان بتا تاکنون. ما یک پلت‌فرم آزمایشی گسترده و عمیق ایجاد کردیم که تعداد زیادی از موارد استفاده را پوشش می‌دهد، از تست معمولی A/B شما بر روی سطح کاربر گرفته تا توانایی انجام آن در تمام ML ما. [machine learning] موارد استفاده و من فکر می‌کنم که این واقعاً آن را کنار می‌گذارد، زیرا شرکت‌های بیشتری از ML به همان روش‌هایی که ما برای بهینه‌سازی چیزها استفاده می‌کنیم، استفاده می‌کنند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا