دانش و فناوری

علائم Stack Overflow با OpenAI برای ارائه داده به مدل‌های خود معامله می‌کنند

OpenAI با Stack Overflow، انجمن پرسش و پاسخ برای توسعه دهندگان نرم افزار، همکاری می کند تا عملکرد مدل های هوش مصنوعی مولد خود را در وظایف مربوط به برنامه نویسی بهبود بخشد.

این دو شرکت می‌گویند که در نتیجه این همکاری که دوشنبه اعلام شد، مدل‌های OpenAI، از جمله مدل‌هایی که از طریق پلتفرم چت بات ChatGPT ارائه می‌شوند، باید به مرور زمان در پاسخ به سؤالات مربوط به برنامه‌نویسی بهتر شوند. در همان زمان، Stack Overflow از تخصص OpenAI در توسعه ادغام‌های جدید هوش مصنوعی در پلتفرم Stack Overflow بهره خواهد برد.

اولین مجموعه از ادغام ها تا پایان ژوئن فعال می شود.

پیوند با OpenAI یک معکوس قابل توجه برای Stack Overflow است که در ابتدا پاسخ‌های ChatGPT را در پلتفرم خود به دلیل ترس از پاسخ‌های هرزنامه ممنوع کرد.

Stack Overflow در آوریل گذشته آزمایش ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را آغاز کرد و قول داد مدل‌هایی را بسازد که به کاربرانی که دانش را در این پلتفرم کمک می‌کنند، پاداش می‌دهد. در ماه جولای، این شرکت ابزار جستجوی مکالمه‌ای را راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان می‌دهد بر اساس پایگاه داده Stack Overflow از بیش از 58 میلیون پرسش و پاسخ، به همراه ابزارهایی برای کسب‌وکارها برای تنظیم دقیق جستجوها بر اساس اسناد و پایگاه‌های دانش خود، سؤالات خود را مطرح کنند و پاسخ‌ها را دریافت کنند.

برخی از اعضای جامعه توسعه‌دهنده Stack Overflow علیه این تغییرات شورش کردند و به نگرانی‌های مربوط به اعتبار اطلاعات تولید شده توسط هوش مصنوعی، اضافه بار اطلاعات و حریم خصوصی داده‌ها برای مشارکت‌کنندگان فردی در پلتفرم اشاره کردند.

حداقل پایه ای برای این نگرانی ها وجود داشت. تجزیه و تحلیل بیش از 150 میلیون خط کد متعهد به مخازن پروژه در چند سال گذشته توسط GitClear نشان داد که ابزارهای توسعه‌دهنده هوش مصنوعی منجر به ارسال کدهای اشتباه بیشتر به پایگاه‌های کد می‌شوند. در جای دیگر، محققان امنیتی هشدار داده اند که چنین ابزارهایی می توانند باگ ها و مسائل امنیتی موجود در پروژه های نرم افزاری را تقویت کنند.

اما با وجود نقص‌های ظاهری، توسعه‌دهندگان از ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای حداقل برخی از وظایف کدنویسی استفاده می‌کنند. در نظرسنجی Stack Overflow در ژوئن 2023، 44٪ از توسعه دهندگان گفتند که اکنون از ابزارهای هوش مصنوعی در روند توسعه خود استفاده می کنند در حالی که 26٪ برنامه ریزی کرده اند به زودی.

این امر چیزی شبیه به یک بحران وجودی را برای Stack Overflow ایجاد کرده است. بر اساس گزارش‌ها، ترافیک به این پلتفرم از زمان عرضه مدل‌های جدید و توانمند هوش مصنوعی در سال گذشته کاهش یافته است – مدل‌هایی که در بسیاری از موارد بر اساس داده‌های Stack Overflow آموزش دیده‌اند.

بنابراین اکنون با کاهش هزینه‌ها، Stack Overflow در حال پیگیری قراردادهای مجوز با ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی است.

قرارداد این شرکت با OpenAI – که شرایط مالی آن فاش نشد – پس از همکاری Stack Overflow با Google برای غنی‌سازی مدل‌های Gemini گوگل با داده‌های Stack Overflow و همکاری با Google برای آوردن ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتر به پلتفرم خود انجام شد. Stack Overflow در آن زمان تاکید کرد که این توافقنامه انحصاری نیست – و در واقع، اینطور بود.

Prashanth Chandrasekar، مدیر عامل Stack Overflow، صبح امروز در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “Stack Overflow بزرگترین جامعه توسعه دهندگان در جهان است.” “از طریق [our] با مشارکت پیشرو در صنعت با OpenAI، ما در تلاش هستیم تا تجربه توسعه‌دهنده را دوباره تعریف کنیم، کارایی و همکاری را از طریق قدرت جامعه، بهترین داده‌های در کلاس و تجربیات هوش مصنوعی تقویت کنیم. هدف ما با OverflowAPI و کار ما برای پیشبرد عصر هوش مصنوعی مسئولیت‌پذیر اجتماعی، تنظیم استانداردهای جدید با داده‌های بررسی‌شده، قابل اعتماد و دقیق است که پایه‌ای است که راه‌حل‌های فناوری بر اساس آن ساخته شده و به کاربر ارائه می‌شود.»

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا