دانش و فناوری

Stainless به OpenAI، Anthropic و دیگران کمک می کند تا SDK هایی را برای API های خود بسازند

علاوه بر تمرکز بر هوش مصنوعی مولد، استارت آپ های هوش مصنوعی مانند OpenAI، Anthropic و Together AI چه اشتراکاتی دارند؟ آنها از Stainless، پلتفرمی که توسط کارمند سابق استریپ الکس راتری ایجاد شده است، برای تولید SDK برای APIهای خود استفاده می کنند.

راتری، که در دانشگاه پنسیلوانیا اقتصاد خوانده است، از زمانی که به یاد می آورد، چیزهایی می سازد، از یک روزنامه زیرزمینی در دبیرستان گرفته تا برنامه اشتراک دوچرخه در کالج. Rattray زمانی که در UPenn بود برنامه نویسی را در کنار خود شروع کرد که منجر به استخدام در Stripe به عنوان مهندس در تیم پلتفرم توسعه دهنده شد.

در Stripe، Rattray به اصلاح اسناد API و راه‌اندازی سیستمی کمک کرد که SDK مشتری API Stripe را تامین می‌کند. در حالی که کار روی آن پروژه‌هایی بود که Rattray مشاهده کرد، راه آسانی برای شرکت‌ها، از جمله Stripe، برای ایجاد SDK برای APIهای خود در مقیاس وجود ندارد.

او به TechCrunch گفت: «دست‌نویس SDK‌ها نمی‌توانند مقیاس شوند. امروز، هر طراح API مجبور است یک میلیون و یک سؤال «سطوح دوچرخه» را دوباره حل کند و با زحمت در مورد این تصمیمات در سراسر API خود ثبات ایجاد کند.

اکنون، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا یک شرکت در صورت ارائه API به یک SDK نیاز دارد؟ API ها به سادگی پروتکل هایی هستند که اجزای نرم افزار را قادر می سازند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده ها را انتقال دهند. از سوی دیگر، SDK ها مجموعه ای از ابزارهای ساخت نرم افزار را ارائه می دهند که به API ها متصل می شوند. بدون SDK برای همراهی API، کاربران API مجبورند اسناد API را بخوانند و همه چیز را خودشان بسازند، که بهترین تجربه نیست.

راه حل Rattray Stainless است که دارای مشخصات API است و SDK ها را در طیف وسیعی از زبان های برنامه نویسی از جمله Python، TypeScript، Kotlin، Go و Java تولید می کند. با تکامل و تغییر APIها، پلتفرم Stainless این به‌روزرسانی‌ها را با گزینه‌هایی برای نسخه‌سازی و انتشار تغییرات ثبت می‌کند.

Rattray گفت: «شرکت‌های API امروزه تیمی متشکل از چندین نفر دارند که کتابخانه‌هایی را به هر زبان جدید برای اتصال به API خود می‌سازند. این کتابخانه‌ها به ناچار ناسازگار می‌شوند، قدیمی می‌شوند و نیاز به تغییرات مداوم از سوی مهندسان متخصص دارند. Stainless این مشکل را با تولید آنها از طریق کد برطرف می کند.

Stainless تنها مولد API-to-SDK موجود نیست. LibLab و Speakeasy برای نام بردن از یک زوج وجود دارد، به علاوه پروژه‌های منبع باز قدیمی مانند OpenAPI Generator.

Rattray گفت، با این حال، Stainless بیشتر از سایرین “جلی” بیشتری ارائه می دهد که تا حدی به لطف استفاده از هوش مصنوعی مولد است.

او توضیح داد: «Stainless از هوش مصنوعی مولد برای تولید «پیکربندی Stainless» اولیه برای مشتریان استفاده می‌کند، که سپس به آن‌ها بستگی دارد تا API خود را تنظیم کنند. این امر به ویژه برای شرکت‌های هوش مصنوعی ارزشمند است، که پایگاه‌های کاربری عظیم آن‌ها شامل بسیاری از توسعه‌دهندگان مبتدی است که سعی می‌کنند با ویژگی‌های پیچیده مانند جریان چت و ابزارها ادغام شوند.»

شاید این چیزی است که مشتریانی مانند OpenAI، Anthropic و Together AI را به همراه Lithic، LangChain، Orb، Modern Treasury و Cloudflare جذب کرده است. Rattray گفت که Stainless “ده ها” مشتری پولی در نسخه بتا خود دارد و برخی از SDK هایی که تولید می کند، از جمله OpenAI Python SDK، میلیون ها بار در هفته دریافت می کنند.

او گفت: «اگر شرکت شما می‌خواهد یک پلتفرم باشد، API شما زیربنای آن است. SDKهای عالی برای API شما یکپارچه‌سازی سریع‌تر، پذیرش گسترده‌تر ویژگی‌ها، ارتقاء سریع‌تر و اعتماد به کیفیت مهندسی شما را ایجاد می‌کنند.

بیشتر مشتریان برای رده سازمانی Stainless پرداخت می‌کنند، که با خدمات اضافی دستکش سفید و عملکرد ویژه هوش مصنوعی ارائه می‌شود. انتشار یک SDK واحد با Stainless رایگان است. اما شرکت ها باید بین 250 دلار در ماه تا 30000 دلار در سال برای چندین SDK در چندین زبان برنامه نویسی هزینه کنند.

او گفت که Rattray Stainless را “با درآمد از روز اول” راه‌اندازی کرد و افزود که این شرکت می‌تواند به زودی امسال به سوددهی برسد. درآمد مکرر سالانه حدود 1 میلیون دلار است. اما Rattray در عوض سرمایه گذاری خارجی را برای ایجاد خطوط تولید جدید انتخاب کرد.

Stainless اخیراً با مشارکت Sequoia و The General Partnership یک دور اولیه 3.5 میلیون دلاری را بسته است.

آنتونی کلاین، شریک The General Partnership می‌گوید: «در سراسر اکوسیستم فناوری، Stainless به عنوان یک فانوس دریایی که تجربه توسعه‌دهنده را ارتقا می‌دهد و با استاندارد بالایی که زمانی توسط Stripe تعیین شده بود رقابت می‌کند. «از آنجایی که APIها همچنان بلوک‌های اصلی ادغام سرویس‌هایی مانند LLM در برنامه‌ها هستند، تجربه دست اول الکس در پیشروی سیستم کدژن API Stripe به طور منحصربه‌فردی او را برای ایجاد Stainless در پلتفرم اساسی برای تعاملات API یکپارچه و با کیفیت بالا قرار می‌دهد.»

Stainless یک تیم 10 نفره مستقر در نیویورک دارد. Ratray انتظار دارد که تعداد کارکنان تا پایان سال به 15 یا 20 افزایش یابد.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا