دانش و فناوری

سرفیس لپ‌تاپ گو 3 احتمالاً با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل از راه می‌رسد

به زمان برگزاری رویداد سالانه سرفیس مایکروسافت نزدیک می‌شویم و باید منتظر انتشار شایعات و گزارش‌های جدیدی درباره محصولات حاضر در این رویداد باشیم. حالا جدیدترین شایعه مربوط به سرفیس لپ‌تاپ گو 3 می‌شود که از تجهیز آن به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و عرضه آن با قیمت بالاتر خبر می‌دهد.

طبق گزارشی جدید، لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه مایکروسافت در آینده نزدیک معرفی می‌شود که احتمالاً همان رویداد سرفیس در پاییز خواهد بود. این دستگاه که اسم رمز Gulliver را یدک می‌شود، به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل مجهز می‌شود، رم و حافظه SSD بالاتری خواهد داشت و ظاهراً با قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسد.

مشخصات احتمالی سرفیس لپ‌تاپ گو 3

اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، دیگر در نسخه پایه خبری از 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD نخواهد بود. بنابراین نسخه پایه با پردازنده Core i5 نسل دوازدهم اینتل، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از راه می‌رسد.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b3%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%b3'>سرفیس</a> لپ‌تاپ گو 3

اگرچه این بهبود مشخصات به نفع کاربران خواهد بود، اما از سوی دیگر قیمت این دستگاه هم افزایش می‌یابد. درحالی‌که سرفیس لپ‌تاپ گو 2 با 4 گیگابایت رم قیمت 599 دلاری دارد، نسل جدید آن در نسخه پایه با قیمتی بین 699 تا 749 دلار روانه بازار خواهد شد.

استفاده از پردازنده نسل دوازهم اینتل به‌جای نسل یازدهم، باعث بهبود عملکرد، افزایش شارژدهی و البته دسترسی به برخی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Voice Clarity و Voice Focus می‌شود.

غیر از موارد بالا، ظاهراً نباید منتظر تغییر دیگری در لپ‌تاپ آینده مایکروسافت باشیم. بنابراین با طراحی مشابه و پورت‌ها و کیبورد/تاچ‌پد یکسان روبه‌رو خواهیم شد که البته عدم تغییر کیبورد مسلماً برای کاربران چندان خوشایند نخواهد بود؛ چرا که همچنان کاربران به کیبورد با نور پس‌زمینه دسترسی پیدا نخواهند کرد.

سرفیس لپ‌تاپ گو 3 احتمالاً با چندین محصول دیگر مایکروسافت در رویداد سرفیس در پاییز پیش رو معرفی خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا