دانش و فناوری

مرسدس G کلاس تمام برقی توانایی های فنی و آفرود را افزایش می دهد

مرسدس بنز کلاس G – نیروگاه ناهموار آفرود که در سال 1979 راه اندازی شد و از آن زمان به یک نماد وضعیت وحشیانه تبدیل شده است – الکتریکی شده است. این، از بسیاری جهات، معتبرترین خودروی مرسدس است، مدلی که به دلیل حضور و انحصار آن بیشتر از قدرت و توانایی آن ارزشمند است. بنابراین، برقی شدن بیش از یک لحظه تاریخی برای Gelandewagen نمادین است. این بزرگترین آزمایشی است که تاکنون برای طرح های اخیراً کاهش یافته این شرکت در زمینه برق رسانی انجام شده است.

رویکرد مرسدس به برقی کردن SUV معتبر نشان می دهد که خودروساز آلمانی خطرات را درک می کند. اولین نسخه الکتریکی کلاس G نه تنها از نظر قدرت و قابلیت خارج از جاده، همتایان خود را با احتراق داخلی شکست می دهد. چیزی که جای تعجب دارد نام آن است.

مرسدس بنز G 580 با فناوری EQ را بشناسید. درست است، نه EQG، که الگوی تعیین شده توسط پیشینیان تمام الکتریکی مانند EQS، EQE و EQB را می شکند. با شروع G-Class، تمام مدل‌های جدید مرسدس بنز با باتری الکتریکی در طبقه‌بندی حروف الفبای سنتی این شرکت قرار می‌گیرند.

این یک تغییر قابل توجه از دیدگاه برندسازی است، اما وقتی به موضوع نگاه می کنید، منطقی است. G الکتریکی مقدار قابل توجهی را با پیشینیان خود که در داخل احتراق می‌کنند به اشتراک می‌گذارد. اگر مرسدس بخواهد این روند را بشکند و خودروهای برقی را در نامگذاری مدل های سنتی ادغام کند، اینجاست.

پیچ و مهره

مرسدس G کلاس تمام برقی توانایی های فنی و آفرود را افزایش می دهد

اعتبار تصویر: مرسدس بنز

مانند سایر Gs، G 580 هنوز بر روی یک چارچوب نردبانی سنتی ساخته شده است، یک طرح معمول در کامیون ها و آفرودهای هدفمند ساخته شده است. به همین ترتیب، همچنان از یک محور محکم به سمت عقب استفاده می کند، که دوباره توسط ساکنان جدی مسیرها ترجیح داده می شود. G الکتریکی با سیستم تعلیق جلو مستقل امتیازی به مدرنیته می دهد، اما این نیز درست مانند دیگر مدل های کلاس G فعلی است.

شاید مهم‌تر از آن، به نظر می‌رسد که تقریباً با به‌روزرسانی آینده کلاس G در سال 2025 قابل تشخیص نیست. مرسدس تغییرات ظریفی در استایل انجام داد که مشهودترین آنها جلوپنجره مشکی به همراه نورپردازی متمایز و منحصر به فرد EQ است. تغییرات دیگری مانند گوشه‌های کمی گرد و مواردی از این دست وجود دارد که به شکل ناگهانی این SUV اجازه می‌دهد باد را تمیزتر کند، اما تشخیص آنها تقریبا غیرممکن است.

با این حال، یک نگاه کنید و به راحتی می توانید ببینید که آیرودینامیک در اینجا اولویت ندارد. عملکرد خارج از جاده‌ای است و مرسدس تمام تلاش خود را کرده است و یک پیشرانه سفارشی برای کلاس G ایجاد کرده است.

شرط بندی در خارج از جاده

مرسدس بنز کلاس G EV

مرسدس بنز G580 با فناوری EQ در رنگ غیر فلزی شن بیابانی. اعتبار تصویر: مرسدس بنز

اینجاست که همه چیز با مدل های مختلف کلاس G بنزینی متفاوت است.

مانند مدل‌های با مشخصات بالاتر R1T و R1S ریویان، G-Class توسط چهار موتور الکتریکی – یکی برای هر چرخ – که در داخل روی شاسی شاسی‌بلند نصب شده‌اند، هدایت می‌شود. هر یک از این موتورها حتی دارای گیربکس دو سرعته مخصوص به خود هستند، یک گیربکس کاهشی قابل انتخاب که به طعم EQ کلاس G اجازه می دهد تا حالت برد پایین داشته باشد و گشتاور و کنترل بیشتری در سناریوهای گرفتن کم به آن بدهد.

یک راه‌اندازی چهار موتوره کنترل دقیقی بر روی سرعت تک تک چرخ‌ها فراهم می‌کند و مدیریت چسبندگی بهتری نسبت به تنظیم دیفرانسیل قفل سنتی می‌تواند مدیریت کند. این فرصت را برای برخی از ترفندهای سرگرم کننده نیز ایجاد می کند.

مشخصه آن چیزی است که مرسدس G-Turn می نامد. روی چند دکمه روی کنسول میانی ضربه بزنید، دست و پا زدن سمت چپ یا راست فرمان را نگه دارید، و سپس روی پدال گاز قدم بگذارید، و G-Class حول محور خود می‌چرخد.

این تا دو چرخش کامل مانند این را انجام می دهد، فقط برای کمی قایق سواری کافی است، اما مرسدس می گوید این در واقع برای خروج سریع از مسیرهای غیرمنتظره پایان یافته است، چیزی که قبلاً در ریوین دیده شده بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی‌تر G-Cornering نام دارد که در آن کلاس G می‌تواند سرعت چرخ‌های عقب را در هنگام چرخش کاهش دهد. این به G-Class کمک می کند تا مسیرهای تنگ و پرپیچ و خم را بسیار کارآمدتر از یک آفرود معمولی با دیفرانسیل قفل شونده طی کند.

نکته مهم این است که هیچ یک از این ویژگی ها در مدل های کلاس G با موتورهای احتراق داخلی موجود نیست. اگر آنها را می خواهید، باید برق بروید. و قابلیت های اضافی به همین جا ختم نمی شود.

EQ G-Class می تواند در آب به عمق 33.5 اینچ، حدود شش اینچ کامل تر از Gs های دیگر، عبور کند. همچنین 0.3 اینچ فاصله اضافی از زمین و یک درجه اضافی از زاویه نزدیک ارائه می دهد.

یک خودروی برقی داغ در دنیایی با تقاضای کم

مرسدس بنز کلاس G EV

اعتبار تصویر: مرسدس بنز

اگر نگران ناهمواری هستید، مرسدس بنز می گوید که نباید باشید. G 580 با فناوری EQ دارای محافظ فلز و فیبر کربن در اطراف بسته باتری 116 کیلووات ساعتی است. همچنین به طور کامل از آب، خاک و هر گل و لای دیگری که از آن عبور می کنید جدا شده است. با این حال، با استفاده از فناوری آند سیلیکون از مشارکت مرسدس با سیلا ساخته نشده است. به گفته سخنگوی مرسدس بنز، این خودروها قرار است در چند سال آینده نسخه «گسترده» G الکتریکی را عرضه کنند.

ممکن است ثابت شود که گزینه مطلوبی است. برای مثال، علیرغم ارائه 16 کیلووات ساعت ظرفیت بیشتر از مدل X، G الکتریکی تقریباً با شارژ به اندازه تسلا پیش نمی رود. مرسدس می گوید که 473 کیلومتر را در چرخه WLTP اروپا طی خواهد کرد، که تقریباً برابر با 250 مایل در تست EPA آمریکا است که بسیار کمتر از امتیاز 335 مایلی EPA مدل X است.

با وجود برد، G-Class الکتریکی به نظر بسته ای چشمگیر به نظر می رسد، به اندازه ای که هر طرفدار واقعی عملکرد را از مدل های دارای احتراق داخلی دور کند. به طور غم انگیز، آن را در زمان علاقه به خنک کننده برای EV به طور کلی راه اندازی می شود.

مرسدس بنز اخیراً از هدف خود در سال 2030 عقب نشینی کرده است که تنها تولید کننده خودروهای برقی باشد و شرایط دشوار بازار را مقصر دانسته است.

قبل از رونمایی از G 580، بریتا سیگر، عضو هیئت مدیره گروه مرسدس بنز AG، گفت که علاقه به خودروهای برقی بر اساس منطقه در اروپا بسیار متغیر است. او افزود که پذیرش اخیراً به لطف حذف ناگهانی مشوق های مرتبط با وسایل نقلیه الکتریکی ضربه بزرگی خورده است.

این باعث “کمی عدم اطمینان” در بین مشتریان این برند شده است. سیگر ادامه داد: «و بدیهی است که اگر مشوق‌ها را خاموش کنید، تأثیر فوری خواهد داشت.

به گفته سیگر، مرسدس در اروپا این موضوع را با به کارگیری مشوق های خود، با نتایج “امیدبخش” پوشش داده است. در ایالات متحده، “خلاف اجاره” به این معنی است که بسیاری از خودروهای برقی این برند تا زمانی که اجاره می شوند، هنوز مشوق 7500 دلاری فدرال دریافت می کنند، در حالی که فروشندگان در اینجا اغلب تخفیف های زیادی را برای خود تدارک می بینند.

برای ایالات متحده، ما افرادی را می بینیم که بسیار علاقه مند هستند، اما من می گویم اکثریت مرددتر هستند.

او می‌گوید که این شرکت به برنامه‌های برقی‌سازی خود پایبند است، اما از تعیین اهداف فروش ویژه برای G 580 با فناوری EQ در مقابل سایر تریم‌های کلاس G با احتراق داخلی خودداری کرد. او گفت: “ما برای همه چیز آماده ایم… ما در پاسخ به نیازهای مشتری انعطاف کامل داریم.”

به عبارت دیگر، باید منتظر بمانیم و ببینیم که G 580 با فناوری EQ چقدر در گسترش کلی فروش کلاس G نقش دارد. اگر چه این یک شکست کامل نیست، منطقی است که انتظار بیشتری داشته باشیم.

مرسدس تاکنون نسخه هایی با قدرت بالاتر و قیمت بالاتر از مدل های EQE و EQS الکتریکی خود با برند AMG ساخته است. در ایالات متحده، نسخه AMG کلاس G سنتی، علیرغم داشتن قیمت اولیه نزدیک به 200000 دلار، از نسخه‌های ارزان‌تر خود بیشتر می‌فروشد – به علاوه هر تعدیل گزافی که فروشنده محلی شما می‌خواهد اعمال کند.

به همین دلیل است که اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز، کلاس G را “کیف بیرکین در مجموعه محصولات ما” می نامد. آیا طعم جدید EQ حافظه خود را حفظ خواهد کرد؟ مطمئناً به نظر می رسد که آماده چرخیدن در اطراف پیشینیان خود در خارج از جاده است، اما اینکه آیا این برای جذب جمعیت بی ثبات G کافی است یا خیر، باید دید.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا