دانش و فناوری

شرکت مرورگر Arc را برای ویندوز منتشر کرد

شرکت مرورگر، سازنده مرورگر وب Arc، امروز نسخه ویندوز خود را منتشر کرد. این شرکت آزمایش کلاینت ویندوز را در دسامبر آغاز کرد و گفت که بیش از 150000 نفر از آن استفاده می کنند.

این استارت آپ که قصد دارد مرورگر فعلی شما را جایگزین کند، اخیراً 50 میلیون دلار با ارزش 550 میلیون دلاری جمع آوری کرده است. امروز، شرکت مرورگر دسترسی به نسخه ویندوز خود را بدون هیچ لیست انتظاری برای همه کاربران باز کرد. پیش از این، بیش از 1 میلیون نفر در لیست انتظار حضور داشتند.

این شرکت در سال 2022 با یک نسخه مبتنی بر مک فقط دعوت‌شده شروع به کار کرد و در ژوئیه 2023 آن را برای همه باز کرد.

شرکت مرورگر Arc را برای ویندوز منتشر کرد

اعتبار تصویر: شرکت مرورگر

شرکت مرورگر تصمیم گرفت که نسخه ویندوز را در سوئیفت بسازد تا بتواند از اکثریت پایگاه کد با نسخه مک استفاده مجدد کرده و به اشتراک بگذارد. سوئیفت یک زبان برنامه نویسی است که اپل در ابتدا برای توسعه اپلیکیشن های آیفون و مک طراحی کرده بود. استفاده از Swift در ویندوز حفظ برابری ویژگی ها را در آینده آسان تر می کند. این شرکت همچنین به طور گسترده در مورد تجربه ساخت Swift در ویندوز برای کمک به توسعه دهندگانی که به دنبال پورت برنامه های Mac خود هستند، نوشته است.

ویژگی های نسخه ویندوز

Arc در ویندوز دارای برخی از ویژگی‌های اصلی نسخه مک است، از جمله نوار کناری که بیشتر صفحات وب مورد استفاده را در بالای صفحه قرار داده است. فضاهایی که مانند پوشه‌هایی برای مجموعه‌های مختلف برگه‌ها برای کارهای مختلف مانند «کار»، «سرگرمی»، «تعطیلات» و «یادداشت برداری» هستند. نمایه ها برای داده ها و اولویت های مرور جداگانه؛ نمای تقسیم برای باز کردن چندین برگه در یک پنجره واحد. و از پخش کننده ویدیوی تصویر در تصویر پشتیبانی می کند تا بتوانید در حین تماشای یک کلیپ ویدیویی به برگه های دیگر نگاه کنید.

قوس برای پنجره تصویر در تصویر

اعتبار تصویر: شرکت مرورگر

تیم ویندوز ویژگی Peek را نیز در نظر گرفته است که در نسخه اولیه وجود نداشت. Peek به شما امکان می دهد بدون کلیک بر روی پیوند، پیش نمایش سریع پیوند را از برگه های پین شده و موارد دلخواه مشاهده کنید.

این ماه، Arc Sync را در همه دستگاه‌ها معرفی کرد تا به کاربران اجازه دهد به نوار کناری، فضاها، پوشه‌ها و برگه‌ها در دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند. این ویژگی روی نسخه ویندوز نیز کار خواهد کرد.

یکی از تفاوت های اصلی بین نسخه های ویندوز و مک این است که نسخه اول از صفحه نمایش لمسی پشتیبانی می کند.

با این حال، نسخه‌های ویندوزی که به تازگی منتشر شده‌اند، ویژگی‌هایی مانند Little Arc را که یک پنجره مرورگر شناور برای استفاده‌های موقتی مانند باز کردن پیوند است، از دست می‌دهند. این شرکت مشخص نکرد که آیا نسخه ویندوز دارای ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند خلاصه‌های پیش‌نمایش پیوند، تغییر نام فایل‌های دانلود شده، پیوندهای فوری برای ارائه مستقیم وب‌سایت‌ها و به‌روزرسانی خودکار پوشه‌های زنده است یا خیر.

چه چیزی در پیش است

در حال حاضر، Arc برای ویندوز فقط از ویندوز 11 پشتیبانی می کند، اما راه اندازی روی پشتیبانی از ویندوز 10 کار می کند.

این شرکت همچنین گفت که می‌خواهد برابری ویژگی‌ها را برای مک و ویندوز ایجاد کند اما جدول زمانی برای آن ارائه نکرد.

در اوایل سال جاری، شرکت مرورگر یک اپلیکیشن موبایل برای آیفون به نام Arc Search منتشر کرد. با آخرین نسخه، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد یک مشتری Arc Search را برای اندروید منتشر کند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا