دانش و فناوری

نسخه جدید بتای اندروید 15 منتشر شد

طبق معمول این مقطع زمانی از سال به انتشار نرم‌افزار بتا اختصاص دارد، و گوگل امروز سومین نسخه بتای اندروید 15 را منتشر می‌کند تا آن را یک قدم به انتشار نهایی نزدیک کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، با این به‌روزرسانی، این نسخه از سیستم‌عامل اندروید به ثبات پلتفرمی می‌رسد، به این معنی که APIها نهایی شده‌اند و توسعه‌دهندگان می‌توانند آزمایش اپ‌های خود را با این نسخه‌ی تقریباً نهایی شروع کنند. به نظر می‌رسد نسبت به نسخه بتای قبلی تغییر زیادی رخ نداده است، اما این بدان معنا نیست که هنوز چند نکته جالب برای کشف وجود ندارد.
 
گوگل، در پست وبلاگی که انتشار این بتای جدید را اعلام کرده است، یک تغییر قابل توجه در رابط کاربری پس‌کی را به طور ویژه مورد اشاره قرار داده است. اکنون، استفاده از یک پس‌کی با احرازهویت بیومتریک در یک مرحله، به جای روش دو مرحله‌ای سابق، اتفاق می‌افتد؛ درخواست (پرامپت) Google Password Manager برای استفاده از پس‌کی با صفحه ورودی بیومتریک ترکیب شده است. همچنین گزینه‌های بازگشتی جدیدی تعبیه شده است که در صورت کلیک کردن اتفاقی و عبور از پرامپت پس‌کی می‌توانید در منوی کشویی صفحه‌کلید و فیلد نوشتاری به آنها دسترسی پیدا کنید.
 

همچنین میشال رحمان، متخصص اندروید، کشف کرد که این نسخه از اندروید می‌تواند تشخیص دهد که یک مدل بیومتریک به خوبی کار نمی‌کند، به طور خودکار آن را حذف کند و سپس از شما بخواهد که دوباره روند ثبت نام را انجام دهید. رحمان توضیح داده است که عوامل زیادی وجود دارد که بر میزان صحبت عملکرد یک مدل بیومتریک تأثیر می‌گذارد، و ثبت‌نام مجدد (reenrolling) اغلب می‌تواند مشکلات ناشی از یک مدل بی‌منطق را برطرف کند.
 
کاربران می‌توانند این نسخه بتای اندروید 15 را از این لینک دانلود کنند. به هر حال اندروید 15 اکنون به مرحله سوم بتای خود رسیده و ریسک استفاده آن کمتر شده است.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا