دانش و فناوری

قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری احتمالاً اوایل سال 2025 عرضه می‌شوند

انتظار می‌رود اپل سیری را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد مجهز کند. این فناوری احتمالاً به کاربران امکان می‌دهد که عملکردهای خاص مانند بازکردن فایل‌ها و ارسال ایمیل را با صدای خود انجام دهند. بااین‌حال، ظاهراً اپل این قابلیت‌ها را در آپدیت اصلی iOS 18 عرضه نخواهد کرد، و در عوض آن‌ها را به‌عنوان آپدیت دیگری در اوایل سال 2025 منتشر کند.

براساس گزارش «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، سیستم‌عامل جدید اپل به سیری اجازه می‌دهد تا برای اولین‌بار بتواند ویژگی‌های درون یک اپلیکیشن را کنترل کند. البته این تغییر نیازمند اصلاح نرم‌افزار زیربنایی سیری با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ است. بااین‌حال احتمال دارد این قابلیت‌های جدید همزمان با عرضه نسخه اصلی iOS 18 در دسترس نباشند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری در iOS 18

قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری احتمالاً اوایل سال 2025 عرضه می‌شوند

به‌نظر می‌رسد که سیری با کمک هوش مصنوعی می‌تواند صدها فرمان مختلف کاربر را انجام دهد، اما در ابتدا فقط می‌تواند یک فرمان را پردازش کند. این دستیار در ادامه احتمالاً بتواند تنها با یک درخواست، چندین فرمان را انجام دهد.

برای مثال در ابتدا دستورات سیری می‌تواند شامل ارسال یا حذف ایمیل، بازکردن یک سایت خاص، یا خلاصه‌سازی یک مقاله باشد. اما سپس این دستیار دیجیتال خواهد توانست مثلاً یک جلسه ضبط‌شده را خلاصه کند و سپس آن را برای یک همکار بفرستد.

هنوز رسماً مشخص نیست که اپل از کدام مدل هوش مصنوعی برای تقویت عملکرد سیری استفاده خواهد کرد، اما ظاهراً این شرکت به‌تازگی با OpenAI به توافق رسیده است تا از ChatGPT در iOS 18 بهره ببرد. البته ممکن است اپل درحال مذاکره با گوگل برای ادغام هوش مصنوعی جمینای در بخش جستجوی سیستم‌عامل جدید خود نیز باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا