دانش و فناوری

آیپد پرو بعدی احتمالاً با تراشه M4 و قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی می‌شود

به‌گزارش بلومبرگ احتمال دارد اپل در آیپد پرو جدید به‌جای پردازنده M3 از سری M4 استفاده کند. به‌نظر می‌رسد تراشه M4 دارای پردازشگر عصبی برای انجام کارهای هوش مصنوعی آفلاین است.

براساس گزارش «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، احتمال دارد اپل آیپد پرو آتی را به تراشه M4 مجهز کند. به اعتقاد گرمن، این تبلت درواقع اولین دستگاه اپل خواهد بود که قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید خواهد داشت. پس از آیپد پرو، احتمالاً اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را به دیگر محصولات خود مانند مک‌بوک‌ و آیفون بیاورد.

آیپد پرو 2024 با تراشه M4 اپل

آیپد پرو بعدی احتمالاً با تراشه M4 و قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی می‌شود

هرچند به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد در کنفرانس WWDC 2024 و با معرفی سیستم‌عامل iOS 18 از ویژگی‌های هوش مصنوعی خود رونمایی کند، اما ممکن است این شرکت بخواهد زودتر از موعد به استقبال این فناوری برود. پیش‌ازاین، اپل رسماً اعلام کرده بود که در تاریخ 7 مه (18 اردیبهشت‌ماه) در رویدادی با عنوان Let Loose از آیپدهای جدید رونمایی خواهد کرد.

به گفته مارک گرمن، اپل با معرفی آیپد پرو جدید قبل از کنفرانس WWDC می‌خواهد ابتدا از تراشه M4 با عملکرد هوش مصنوعی پرده بردارد، سپس، در کنفرانس آتی، می‌تواند بر این موضوع تمرکز کند که چگونه تراشه M4 و آیپد پروهای جدید از نرم‌افزار و سرویس‌های هوش مصنوعی که در اواخر سال 2024 به عنوان بخشی از iPadOS 18 ارائه می‌شوند، استفاده خواهند کرد.

در کنار تراشه M4 احتمالی، تغییر بزرگ دیگری که انتظار می‌رود آیپد پرو با آن عرضه شود، یک صفحه نمایش OLED است. براساس شایعات قبلی، اپل در نمایشگر آیپد پرو جدید حاشیه صفحه نمایش را کاهش می‌دهد. همچنین دوربین سلفی مدل‌های جدید آیپد ایر و آیپد پرو ظاهراً در قسمت افقی نمایشگر قرار خواهد گرفت.

به‌علاوه، براساس گزارش‌های قبلی، آیپد ایر احتمالاً برای اولین‌بار در یک مدل 12.9 اینچی عرضه خواهد شد. در رویداد آتی، اپل احتمالاً از گجت‌های مختلف مانند نسل جدید پنسل و مجیک کیبورد نیز رونمایی می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا