دانش و فناوری

سیزدهمین پرتاب ماهواره در دولت سیزدهم انجام می شود

وزیر ارتباطات خبر داد:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعداد پرتاب های ماهواره در دولت سیزدهم بیش از سه دوره دولت های قبل است و ان شاءالله سیزدهمین پرتاب ماهواره را در دولت سیزدهم خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گردهمایی فعالان بخش خصوصی حوزه فضایی، پاسداشت زحمات شهید جمهور آیت الله رئیسی که امروز صبح در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه هر ماهواره ای که پرتاب می شود برای ما قدرت و ثروت تولید می کند، گفت:با نگاه ویژه ای که در دولت سیزدهم وجود داشت و زیر سایه همدلی که بین بخش های خصوصی و لشگری و کشوری ایجاد شد، ده ها ماهواره در حال پرتاب داریم.

وی افزود: از دی ماه سال ۱۴۰۰ تا دی ماه سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ پرتاب داخلی داشتیم و تعداد پرتاب هایی که در دولت سیزدهم در کمتر از سه سال انجام شده است بیش از سه دوره قبل از دولت سیزدهم است.

زارع پور افزود: ان شاءالله سیزدهمین پرتاب در دولت سیزدهم نیز خواهیم داشت تا به زودی بتوانیم به مدار لئو دست یابیم. همچنین امیدواریم بتوانیم ماهواره سایر کشورها را پرتاب کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: در حوزه پایگاه فضایی زمینی که ۱۰ سال است خاک می خورد نیز برنامه هایی وجود دارد. قرار است فاز اول پایگاه فضایی امسال تا دهه فجر افتتاح شود که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۶۰ درصدی داشته است و با افتتاح این پایگاه، اولین پرتاب ماهواره از این پایگاه صورت خواهد گرفت.

ادامه دارد….

آگهی
دکمه بازگشت به بالا